تظاهرات گسترده پیش از برگزاری راهپیمایی" اول عدالت" در سودان

تظاهرات گسترده پیش از برگزاری راهپیمایی
شنبه 22 تير 1398 - 22:09

هزاران سودانی زودتر از موعد مشخص شده برای برگزاری راهپیمایی های موسوم به " اول عدالت" که قرار است امشب برگزار شود، به خیابان ها آمدند.

العالم آفریقا

تظاهرکنندگان سودانی، شورای نظامی انتقالی سودان را محکوم کردند و خواهان مجازات و قصاص کسانی شدند که موجب ریختن خون شهدای انقلاب شدند.

تشکل "مشاغل حرفه ای سودان"، ساعت پنج عصر امرزو به وقت محلی را به عنوان موعد حضور مردم در خیابان ها برای مشارکت در راهپیمایی " اول عدالت" اعلام کرده بود.

این مراسم برای بزرگداشت چهلمین روز متفرق کردن تحصن در اطراف مقر فرماندهی ارتش سودان برگزار می شود که بیش از 100 تن از تحصن کنندگان قربانی آن شدند.

دانشجویان دانشگاه علوم و تکنولوژی و دانشجویان دختر دانشگاه الأحفاء در شهر ام درمان، در خیابان های شهر و برای گرامیداشت یاد شهدا تظاهرات کردند.

همچنین دانشجویان دانشگاه الرازی به مدت یک دقیقه برای احترام به روح یکی از همکلاسی های خود به نام "محجوب التاج" سکوت اختیار کردند و گروهی از دانشجویان به سمت منزل وی واقع در منطقه الصحافه در جنوب خارطوم حرکت کردند.

تظاهرکنندگان ضمن سردادن شعارهایی برای گرفتن انتقام خون وی، خواهان جایگزین شدن دولت مدنی به جای شورای نظامی شدند.

در شهر مدنی در مرکز سودان نیز ، سه دسته به سمت میدان تلویزیون الولائی حرکت کردند و تظاهرکنندگان شعارهایی با مضمون انتقام از خون شهدا سر دادند.

تشکل "مشاغل حرفه ای سودان" نیز با صدور بیانیه ای ، بر لزوم تحقیقات شفاف در زمینه جنایت متفرق کردن تحصن کنندگان و تحویل جانیان به دست عدالت تاکید کردند.

دراین بیانیه آمده است که راه پیمایی های امروز با هدف تاکید برلزوم رعایت در حق انقلابیون و بزرگداشت یاد شهدای انقلاب برگزار می شود.

تظاهرات امروز سودان در حالی برگزار می شود که شورای نظامی و مخالفان موسوم به "گروه های اعلام آزادی و تغییر"، نشستی را برای بررسی سند قانون اساسی به منظور رهبری مرحله انتقالی برگزار می کنند و احتمال می رود که این سند را بعداً امضا کنند.

پربیننده ترین خبرها