گزارشگر سازمان‌ ملل: اروپا باید با تحریم، تل‌آویو را به توقف شهرک‌سازی مجبور کند

گزارشگر سازمان‌ ملل: اروپا باید با تحریم، تل‌آویو را به توقف شهرک‌سازی مجبور کند
يکشنبه 23 تير 1398 - 19:05

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر از اتحادیه اروپا و دیگر قدرت‌های جهانی خواست با تحریم و منزوی کردن اسرائیل، این رژیم را برای توقف شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی تحت فشار قرار دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش «بی‌دی‌اس» که با هدف بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی تشکیل شده همواره از سوی آمریکا و اسرائیل با عنوان «جنبش نفرت» یاد می‌شود، اما اخیرا اقدامات مشابهی از سوی یکی از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل علیه اسرائیل توصیه شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشاتودی»، «مایکل لینک» که یکی از گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی است معتقد است اتحادیه اروپا و دیگر قدرت‌های جهانی باید اسرائیل را در عرصه جهانی منزوی کنند تا اینکه ساخت شهرک‌های جدید در اراضی اشغالی فلسطینیان را متوقف کند.

لینک تاکید دارد کاهش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌تواند مانع از شهرک‌سازی‌ها شود و مسیر تشکیل دولت فلسطینی را هموار خواهد کرد.

یکی از پیشنهادات وی تعلیق عضویت اسرائیل در سازمان ملل تا زمانی است که وی به وضوح ساخت شهرک‌سازی را متوقف کند.

وی افزود اتحادیه اروپا می‌تواند نقشی قاطعانه در این زمینه ایفا کند چون حدود 40 درصد از تجارت خارجی اسرائیل به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا سرازیر می‌شود.

این گزارشگر حقوق بشری سازمان ملل تاکید کرد جامعه بین‌الملل اهرم‌های قابل توجهی برای فشار به اسرائیل دارد که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کند.

موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت واحدهای مسکونی در شهرک‌های جدید در سال اخیر رکورد زده و از سال ۲۰۰۲ تا سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

رژیم صهیونیستی در حالی به شهرک‌سازی‌های خود ادامه می‌دهد که شورای امنیت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ بار دیگر با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ ساخت هرگونه واحد یهودی‌نشین یا شهرک جدید در اراضی خصوصی فلسطینیان شامل قدس شرقی و کرانه باختری را ممنوع اعلام کرد.

حدود یک ماه پیش، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای، تنها به محکوم کردن طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت 805 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی اکتفا کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها