کشته و زخمی شدن دهها نظامی سعودی در عملیات مشترک یگان مهندسی ارتش و تک تیراندازان یمنی

کشته و زخمی شدن دهها نظامی سعودی در عملیات مشترک یگان مهندسی ارتش و تک تیراندازان یمنی
يکشنبه 23 تير 1398 - 23:18

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز با انجام عملیاتی وسیع موفق شدند چندین پایگاه را در خاک عربستان به کنترل خود در آورند.

العالم - یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (یکشنبه) عملیات وسیعی را در داخل استان «عسیر» عربستان انجام دادند و توانستند چندین پایگاه را به کنترل خود در آورند.

به گزارش شبکه المسیره، این عملیات در منطقه «مجازه غربی» در استان عسیر و نزدیک مرز یمن صورت گرفت و در جریان آن یگان مهندسی با قرار دادن مین در مسیر فرار نیروهای ائتلاف سعودی ده‌ها تن از آن‌ها را کشته و زخمی کردند.

بر اساس این گزارش، تک تیراندازان ارتش یمن نیز ۱۰ نظامی سعودی را در منطقه «الدود» واقع در جیزان عربستان هدف قرار داده و کشتند.

روز شنبه (دیروز) نیز نیروهای یمنی دو عملیات جداگانه در نزدیکی گذرگاه «علب» و منطقه «مجازه شرقی» انجام دادند. در هیچ کدام از این عملیات‌ها نیروهای ارتش سعودی در پادگان‌ها حضور نداشتند و به نظر می‌رسد دولت سعودی کنترل مناطق مرزی خود را کاملا به نیروهای سودانی و نیروهای وابسته به دولت منصور هادی واگذار کرده است.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش یمن و انصارالله با شلیک یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» و چند موشک «کاتیوشا» در نجران، ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی را کشته و زخمی کردند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی کشته شده اند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

پربیننده ترین خبرها