مخالفت مقام فلسطینی با طرح معامله قرن ترامپ/ ازبین بردن حق بازگشت فلسطینی توهم آمریکایی است

مخالفت مقام فلسطینی با طرح معامله قرن ترامپ/ ازبین بردن حق بازگشت فلسطینی توهم آمریکایی است
دوشنبه 24 تير 1398 - 07:35

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و رئیس اداره امور آورگان فلسطینی در این سازمان با اعلام مخالفت شدید با طرح معامله قرن ترامپ، اظهارات مقام های آمریکایی در خصوص باقی ماندن آوارگان در کشورهای میزبان آنها را توهم آمریکایی ها توصیف کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش یکشنبه شب روسیا الیوم، احمد ابو هولی افزود: انتقال صلاحیت های آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) به کشورهای میزبان آوارگان نیز تنها یک توهم است و هیچ ارزشی در میان کشورهای عربی میزبان ندارد.

وی تاکید کرد که سازمان آزادیبخش فلسطین به قطعنامه ۱۹۴ به عنوان راه حل عادلانه و جامع مساله آوارگان تاکید دارد.

در بند ۱۱ قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد بر «حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان» تأکید شده است.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین باردیگر بر مخالفت رهبران فلسطینی و این سازمان با طرح صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» تاکید کرد و گفت: آنچه که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح می کنند، بیانگر راه حل سیاسی بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد نیست؛ بلکه یک توطئه برای از بین بردن مساله فلسطین است و تقلیل این مساله در اندازه یک مساله بشردوستانه است.

به گزارش ایرنا، معامله قرن، طرحی آمریکایی است که در آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود و تعیین منطقه «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطین است؛ طرحی که با خشم بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان روبرو شده است.

پربیننده ترین خبرها