رییس پارلمان سوریه در دیدار با امیرعبداللهیان:

ائتلاف ما در مقابل استکبار، یک ائتلاف راهبردی است

ائتلاف ما در مقابل استکبار، یک ائتلاف راهبردی است
دوشنبه 24 تير 1398 - 22:57

رییس پارلمان سوریه در دیدار با معاون رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و هیات همراه تاکید کرد که روابط میان سوریه و ایران را نمی توان با اندک الفاظی توصیف کرد.

العالم ـ باخبرنگاران

حموده صباغ اظهار داشت: روابط سوریه و ایران از وحدت موضع برخوردار است. همچنین خاک سوریه با خون پاک سوری ها و ایرانی ها آغشته شد و در مقابل توطئه ها مستحکم گشت، روابط تاریخی میان دو کشور که حافظ اسد و امام خمینی(ره) پایه ریزی کردند و در دوران رهبری آیت الله خامنه ای و بشار اسد بر قدرت و استحکام آن افزوده شد.

وی بر همبستگی پارلمان سوریه و مردم سوریه و ایستادن آنها در کنار برادران ایرانی خود تاکید کرد و گفت: تهدیدهای ترامپ بی فایده است. سوریه و جمهوری اسلامی ایران ایستادگی و مقاومت می کنند و هر روز به لطف ائتلاف راهبردی، در مقابل سلطه جویی استکبار ، پیروزی های متعدد به ثبت می رسانند.

رییس پارلمان سوریه خاطرنشان کرد بلندیهای جولان بیش از آنکه واشنگتن آمریکایی باشد، سوریه ای و عربی است؛ از این رو ترامپ و تهدیدهای پوچ و بی معنی اش هیچ گاه نمی تواند حاکمیت و عزت و قدرت ملت ایران و سوریه را هدف قرار دهد.

امیر عبداللهیان: حمایت ایران از دولت و ملت سوریه ادامه دارد

حسین امیرعبداللهیان معاون رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه روابط میان دو کشور عمیق و ریشه دار است و شامل تمام جنبه ها و زمینه های مختلف می شود، مدیریت حموده صباغ و نمایندگان سوری و تلاشهای آنها در تحکیم روابط و تدوین قوانین را ستود.

وی در گفتگو با رسانه ها پس از دیدار با رییس پارلمان سوریه بر حمایت ایران از دولت و ملت سوریه تاکید کرد و پیروزی های جدید در عرصه های مختلف میدانی و سیاسی را به ملت سوریه تبریک گفت و تصریح کرد که سیاست ترامپ و امثال او محکوم به شکست است. ترامپ می بایست رفتار خود را در قبال مردم ایران تغییر دهد. امیرعبداللهیان از مواضع شجاعانه بشار اسد در دفاع از سوریه و مردم سوریه تقدیر و تمجید کرد.

معاون رییس مجلس شورای اسلامی به لزوم فعال سازی بخش گردشگری و بویژه گردشگری دینی و تحکیم همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه سوریه و ایران اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها