دیدار مسرور بارزانی با برهم صالح و تأکید بر حل مشکلات بین بغداد و اربیل

دیدار مسرور بارزانی با برهم صالح و تأکید بر حل مشکلات بین بغداد و اربیل
سه شنبه 25 تير 1398 - 18:15

نخست وزیر منطقه کردستان عراق امروز به دیدار رئیس جمهور این کشور رفت و طرفین حل تمامی مسائل موجود بین دولت فدرال عراق و منطقه کردستان بر اساس قانون اساسی را خواستار شدند.

العالم - عراق

«مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق امروز به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور رفت.

دفتر اطلاع‌رسانی رئیس جمهور عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد صالح در کاخ «السلام» واقع در بغداد، پذیرای نخست وزیر منطقه کردستان عراق بوده است.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد در جریان این دیدار، تحولات سیاسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

صالح در این دیدار، «بر اهمیت هماهنگی دیدگاه‌های مشترک و استفاده از زبان گفت‌وگوی سازنده برای حل تمامی مسائل موجود بین دولت فدرال عراق و منطقه کردستان بر اساس قانون اساسی، منفعت ملی و تحقق عدالت» تأکید کرد.

بارزانی نیز اعلام کرد دولت کردستان تمایل دارد گفت‌وگو با دولت فدرال عراق را افزایش دهد و از قانون اساسی برای حل مشکلات فیما بین استفاده کند.

نخست وزیر منطقه کردستان عراق همچنین بر اهمیت تحقق منافع مشترک و «تقویت روابط برادرانه» بین اربیل و بغداد تأکید کرد.

بارزانی امروز سه‌شنبه در رأس یک هیئت بلندپایه دولتی وارد بغداد شد.

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق 19 تیر ماه جاری اعلام کرد که «تمرکز دولت من ایجاد روابط قوی و سازنده با بغداد است و مساله استقلال در حال حاضر برای دولت منطقه کردستان مطرح نیست».

وی همچنین گفته بود تمرکز دولت وی، بر چگونگی ایجاد روابط و شراکت قوی‌تر با بغداد است و ابراز امیدواری کرد مسایلی که باعث دور شدن بغداد و اربیل شده، اصلاح شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها