عملیات هوایی مشترک سوریه و روسیه/ بمباران 6 مقر فرماندهی تروریست‌ها در سوریه

عملیات هوایی مشترک سوریه و روسیه/ بمباران 6 مقر فرماندهی تروریست‌ها در سوریه
چهارشنبه 26 تير 1398 - 18:56

جنگنده‌های روسی و سوری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) شش مقر تروریست‌های «جبهة النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» را بمباران کردند.

العالم - سوریه

شش مقر تروریست‌های «جبهة النصره» و «حزب اسلامی ترکستانی» در حومه جنوبی ادلب و شمال استان «حماه» هدف حملات جنگنده‌های روسی و سوری قرار گرفت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این حملات در شهرک‌های «خان شیخون»، «ترملا»، «کفر عین» و «جسر الشغور» در حومه جنوبی و جنوب غربی ادلب و همچنین در شهرک‌های «الحویجه» و «الحواش» در شمال غرب استان «حماه» صورت گرفتند.

یک منبع نظامی نیز در این خصوص گفت که در این حملات مراکز فرماندهی و تجمع تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره) و گروهک «حزب اسلامی ترکستانی» هدف قرار گرفت. پیش از این حملات، اطلاعات بانک اهداف از سوی نیروهای امنیتی در حماه و ادلب در اختیار نیروی هوایی روسیه و سوریه قرار داده شده بود.

درگیری‌ها در حومه جنوبی استان ادلب و شمال استان حماه پس از عملیات وسیعی که از ماه می (اردیبهشت) گذشته آغاز و منجر به آزادسازی بخش‌های شمالی حماه و بخشی از جنوب ادلب شد؛ اکنون فروکش کرده و به نوعی فرسایشی شده است.

در حال حاضر توجهات بیش از عملیات نظامی به روند سیاسی و تشکیل کمیته قانون اساسی تمایل دارد. در جریان سفر «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه به مسکو در ۱۴ تیر ماه گذشته، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از قریب‌الوقوع بودن تشکیل کمیته قانون اساسی خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها