تشکیل کمیته تحقیق در عراق برای حادثه «آمرلی»

تشکیل کمیته تحقیق در عراق برای حادثه «آمرلی»
شنبه 29 تير 1398 - 18:55

وزیر دفاع عراق از تشکیل کمیته فنی و امنیتی به دستور نخست‌وزیر، جهت انجام تحقیقات درباره حقیقت حمله به پایگاه الحشد الشعبی در منطقه «آمرلی» این کشور خبر داد.

العالم - عراق

موضوع حمله به پایگاهی متعلق به «الحشد الشعبی» در منطقه آمرلی در استان صلاح الدین در شمال عراق که روز جمعه اتفاق افتاد، در رسانه‌های داخلی و خارجی این کشور هنوز داغ است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله هوایی را نپذیرفته، لذا قرار است کمیته‌ای برای کشف حقیقت و بررسی این حادثه تشکیل شود.

«نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق در این باره گفت که به دستور عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور، کمیته‌ای میدانی به منظور انجام تحقیقات در این زمینه تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری المسله عراق، وی گفت که اعضای این کمیته تحقیق را فرماندهی عملیات مشترک، نمایندگان فرماندهی نیروی هوایی ارتش عراق و سازمان الحشد الشعبی تشکیل می‌دهند.

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی عراق دیروز گفته بود که دو نفر از نیروهای الحشد الشعبی در حمله پهپادهای ناشناس به پادگانی در شهرستان آمرلی استان صلاح الدین زخمی شدند.

«علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق در واکنش به شایعه‌پراکنی برخی رسانه‌های غربی و منطقه‌ای درباره حضور نیروهای ایرانی در داخل پادگان مذکور گفت که «بر خلاف آنچه رسانه‌های مغرض می‌گویند، هیچ کشته‌ای از نیروهای مستشاری یا سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی ایران] وجود ندارد».

الحسینی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «نمی‌توانیم، گروه معینی را متهم کنیم. خواستار [تشکیل] کمیسیون ویژه از سوی عملیات مشترک هستیم تا حادثه را از نزدیک مشاهده کرده و ملاحظات خود را اعلام کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها