کمیته پارلمانی انگلیس نسبت به ضعف های دفاعی این کشور هشدار داد

کمیته پارلمانی انگلیس نسبت به ضعف های دفاعی این کشور هشدار داد
يکشنبه 30 تير 1398 - 12:23

با توجه به تنش های اخیر در منطقه خلیج فارس، کمیته پارلمانی انگلیس در گزارش روز یکشنبه خود در مورد ضعف های دولت این کشور در عدم سرمایه گذاری مناسب در زمینه های دفاعی و امنیتی هشدار داد.

العالم- اروپا

به گزارش روزنامه گاردین، کمیته پارلمانی انگلیس در گزارش خود یادآور شد که دولت لندن بارها و بارها در سرمایه گذاری در حوزه امنیت و دفاعی کوتاهی کرده است و کشور را در مقابله با تهدیدات جدید رها کرده است.

براساس گزارش کمیته مشترک راهبرد امنیت ملی، اگر انگلیس به دنبال رسیدن به اهداف دفاعی خود است نخست وزیر آتی باید اقدامات بسزایی در تقویت روابط بریتانیا با آمریکا، اتحادیه اروپا و چین انجام دهد.

«مارگارت بکت» رئیس کمیته مشترک راهبرد امنیت ملی گفت: اگر دولت می خواهد تا انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا همچنان هویت جهانی این کشور را حفظ کند باید در برابر مواجه با تهدیدات صادقانه رفتار کند.

بکت افزود: دولت همچنین باید از طرح های سرمایه گذاری بیشتر در پروژه های دفاعی و دیپلماسی استقبال کند.

گزارش کمیته پارلمانی انگلیس زمانی منتشر می شود که «لرد ریچارد» رئیس سابق وزارت دفاع در سخنانی در مورد ضعف های دفاعی انگلیس هشدار داد و گفت: نیروی دریایی انگلیس بدون کمک و همکاری متحدانش بسیار ناتوان در برابر تهدیدات عمل می کند.

ریچارد در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: حقیقت آن است که دولت ما بسیار محدود و کم در حوزه مقابله با تهدیدات سرمایه گذاری می کند.

جمعه شب گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از این حادثه عنوان کرد که سفیر این کشور در تهران با مقامات وزارت امور خارجه ایران در تماس است تا این مسأله را حل کند. همچنین متعاقب نشست اضطراری دولت انگلیس مقرر شد کشتی های این کشور فعلاً از تنگه هرمز تردد نکنند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن ابراز ناخرسندی از اقدام ایران، خواستار اقدام عملی تهران برای کاهش تنش‌ها شد.

با این حال «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت: برخلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما براساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها