طراوت بارش باران در آستانه گرم ترین ماه سال در ۱۱ استان کشور

طراوت بارش باران در آستانه گرم ترین ماه سال در ۱۱ استان کشور
دوشنبه 31 تير 1398 - 09:16

سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران طی امروز، فردا و روز چهارشنبه در ۱۱ استان کشور خبر داد.

العالم ـ ایران ـ علمی

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی در ساعات بعداز ظهر و اوایل امشب برای برخی مناطق استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با رعد و برف و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه) علاوه بر این مناطق در برخی مناطق زاگرس مرکزی نیز افزایش ابر،‌ رگبار پراکنده همراه با صاعقه و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

طی سه روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، جنوب خراسان رضوی، یزد، شرق کرمان، جنوب سمنان و شرق اصفهان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی کشور، در ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های سمنان، گلستان، تهران،‌البرز و قزوین و روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات استان زنجان نیز رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، گفته که طی دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های گیلان و مازندران، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست و از یکشنبه تا پنجشنبه 98/5/3 در سایر مناطق کشور جو پایداری پیش بینی می‌شود.

بنابر این گزارش فردا سه شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها