وزرای خارجه چین و امارات دیدار کردند

وزرای خارجه چین و امارات دیدار کردند
دوشنبه 31 تير 1398 - 09:26

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در جریان سفر به چین روز دوشنبه با «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

العالم ـ آسیا

وزیر خارجه چین در این دیدار گفت که امارات متحده عربی شریک مهم و قابل اعتماد چین در منطقه خاورمیانه است.

«وانگ یی» افزود: چین مایل است به اتفاق امارات متحده عربی با اجرای تفاهم صورت گرفته میان رهبران دو کشور و تعمیق روابط مشارکتی کمربند و جاده به توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف کمک کند و با افزایش مبادلات انسانی و همکاری در جهت مبارزه با تروریسم، روابط مشارکتی راهبردی همه جانبه دو کشور را به سطحی جدید برساند.

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی که به همراه «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و قائم مقام فرمانده کل نیروهای مسلح امارات به پکن سفر کرده است در این ملاقات گفت: امارات مایل است به اتفاق چین همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های انرژی، منابع انسانی، آموزشی و بازار سوم را تقویت بخشیده و روابط و هماهنگی دو کشور در زمینه امور بین‎المللی و منطقه‎ای را نزدیک‎تر کند.

به گزارش ایرنا، ولیعهد ابوظبی روز گذشته به دعوت «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و با هدف شرکت در اجلاس اقتصادی سرمایه گذاری‬ و تجاری دو کشور وارد پکن شد سفر ولیعهد ابوظبی به چین سه روزه است.

آغاز روابط دیپلماتیک میان دو کشور به نوامبر ۱۹۸۴ میلادی بازمی گردد امارات سفارت خود در پکن را مارس ۱۹۸۷ دایر کرد و 'شیخ زاید' حاکم وقت امارات در سال ۱۹۹۰ به این کشور سفر کرد او در این سفر هزینه تشکیل دانشکده زبان عربی در دانشگاه زبان های خارجی پکن را پرداخت.

'محمدبن زاید' ولیعهد ابوظبی پیش از این نیز دسامبر ۲۰۱۵ به چین سفر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها