انفجار در ترکیه یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت

انفجار در ترکیه یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 14:46

انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در جنوب شرق ترکیه تا کنون موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن تعدادی نامشخص شده است.

العالم - ترکیه

ظهر امروز (سه‌شنبه) یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی غیر نظامیان در شهر «شمدینلی» در استان حکاری منفجر شد که تا کنون یک کشته و چندین زخمی در پی داشته است.

شبکه تی آر تی با اعلام این خبر، عناصر گروهک پ.ک.ک را مسئول این انفجار معرفی کرد. هنوز این گروهک به طور رسمی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. خبرگزاری رویترز نیز نوشت که راننده خودرو فردی است که در این انفجار کشته شده است.

در ۱۴ تیر ماه گذشته نیز انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرمانداری شهرستان «ریحانلی» در استان «هاتای» در نزدیکی مرز سوریه، سه کشته در پی داشت.

چهارشنبه هفته گذشته نیز معاون کنسولگری ترکیه به همراه سه دیپلمات دیگر در شهر اربیل هدف شلیک گلوله قرار گرفته و ترور شدند. دولت ترکیه گروهک پ.ک.ک را مسئول حادثه دانست هرچند رهبران این پ.ک.ک آن را رد کردند.

در همین حال وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به شلیک دو خمپاره به استان «شانلی» در جنوب شرق ترکیه از سوی اراضی سوریه، هفت منطقه تحت تسلط کردهای سوریه را گلوله‌باران کرده است.

استانداری شانلی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که بر اثر اصابت خمپاره، دو خانه در منطقه «جیلان» تخریب شده و شش نفر از جمله یک کودک زخمی شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها