روسیه، عذرخواهی از کره جنوبی را تکذیب کرد

روسیه، عذرخواهی از کره جنوبی را تکذیب کرد
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 15:46

دفتر ریاست جمهوری سئول اعلام کرد روسیه با عذرخواهی از واقعه پیش آمده، ورود هواپیمای جنگی این کشور به حریم هوایی کره جنوبی را نقص فنی عنوان کرد اما مسکو عذرخواهی رسمی خود را تکذیب کرد.

العالم - اروپا

کره جنوبی اعلام کرد روسیه نقص فنی هواپیمای جنگی‌اش را عامل ورود آن به حریم هوایی این کشور معرفی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «یون دو هان» معاون مطبوعاتی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد هواپیمای ارتش روسیه «به‌خاطر نقص فنی در یکی از دستگاه‌هایش وارد منطقه‌ای شد که از پیش برنامه‌ریزی نشده بود».

وی افزود: «روسیه تأسف عمیق خود را بابت این حادثه ابراز داشت و گفت وزارت دفاع آن فوراً تحقیقی در این زمینه ترتیب داده و تمامی مراحل ضروی را پیش خواهد برد».

با این حال اندکی بعد سفارت روسیه در سئول عذرخواهی رسمی مسکو در این زمینه را رد کرد و گفت:‌ «طرف روس هیچ عذرخواهی رسمی را بیان نکرده است». همچنین هیچ توضیحی درباره نقص فنی یا تحقیق در این زمینه ارائه نکرد.

سفیر روسیه در کره‌ جنوبی، دولت سئول را به بی‌دقتی‌های مکرر در اظهارنظرهایش متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای هوایی روسیه و چین اولین رزمایش مشترک گشت‌زنی هوایی دور برد در منطقه «آسیا و اقیانوسیه» را برگزار کردند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرده که این رزمایش هوایی علیه هیچ کشوری نبوده است.

این در حالی است که وزارت دفاع ملی کره جنوبی مدعی شد ارتش این کشور صدها تیر هشدار به سمت هواپیمای نظامی روسیه که به جزایر تحت کنترل این کشور نزدیک شده بودند، شلیک کرد. همچنین، در این راستا، وزارت امور خارجه سئول، معاون سفیر روسیه در کره جنوبی را احضار کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها