ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره انتقال سلاح برای حزب‌الله

ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره انتقال سلاح برای حزب‌الله
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 16:49

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی هماهنگ با نماینده این رژیم در سازمان ملل ادعا کرد، ایران از طریق سوریه و لبنان برای حزب‌الله سلاح می‌فرستد و بندر و فرودگاه بیروت نیز در همین ارتباط استفاده می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از آنکه «دنی دانون» سفیر و نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد، ایران از بندر بیروت برای قاچاق سلاح برای حزب‌الله استفاده می‌‌کند، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در رشته‌توییت‌هایی خطاب به «سعد الحریری» نخست‌وزیر، «جبران باسیل» وزیر خارجه و «یوسف فینانوس» وزیر حمل و نقل و زیرساخت لبنان، همین ادعاها را تکرار کرد.

ادرعی مدعی شد: گذرگاه‌ها در مرزهای سوریه و لبنان برای انتقال سلاح ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بندر بیروت به عنوان یک محور برای انتقال دریایی سلاح از ایران برای حزب الله و فرودگاه بیروت نیز به عنوان مسیری هوایی به همین منظور استفاده می‌شود.

وی خطاب به یوسف فینانوس نوشت: آیا می‌دانی که ایران از بندر بیروت برای انتقال موادی به حزب‌الله استفاده می‌کند که این موارد برای توسعه پروژه موشکی حزب‌الله استفاده می‌شود؟ اگر شما متحدان سوریه هستید این بدان معناست که باید از زیرساخت‌های لبنان برای تقویت منافع ایران به حساب شهروندان ناکام استفاده شود؟ حزب الله از زیرساخت‌های دولت لبنان با هدف انتقال وسایل جنگی استفاده می‌کند و این نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ است.

ادرعی سپس ادعا کرد، ایران و حزب‌الله، طرف‌های سوری را برای خرید موادی با قابلیت دوگانه به کار می‌گیرند و سپس این موارد از طریق بندر بیروت به لبنان منتقل می‌شود و هدف اصلی آن ساخت موشک‌های حزب‌الله است.

وی در ادامه نقشه‌ای را منتشر کرد و مدعی شد ، این نقضه مسیرهای انتقال سلاح به حزب‌الله در لبنان را نشان می‌دهد.

«امل مدللی» سفیر و نماینده لبنان در سازمان ملل در واکنش به اظهارات دنی دانون اعلام کرد: تاریخ اسرائیل پر از جنگ و حمله علیه لبنان است؛ لبنانی‌ها این اتهامات را تهدید مستقیم صلح و زیرساخت‌های غیرنظامی خود می‌ دانند.

وی افزود: سفیر اسرائیل این اظهارات را بیان می‌کند تا نگاه‌ها را از وضعیت بدی که اسرائیل با اشغال فلسطین به وجود آورده، منصرف کند؛ این موضوع جدیدی نیست اما اگر این اتهامات برای تشویق جامعه بین‌الملل به انجام حمله علیه لبنان، فرودگاه غیر نظامی و زیرساخت‌های این کشور بیان می‌شود مانند همان کاری که در سال 2006 اسرائیل انجام داد پس شورای امنیت نباید ساکت بماند و باید با منع اسرائیل از انجام حمله‌ای دیگر علیه لبنان به مسؤولیت خود عمل کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها