انجمن حقوق بشر بحرین: ثبت 791 مورد شکنجه در زندان های آل خلیفه طی سال گذشته میلادی

انجمن حقوق بشر بحرین: ثبت 791 مورد شکنجه در زندان های آل خلیفه طی سال گذشته میلادی
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 18:57

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در نشستی خبری در بیروت پایتخت لبنان، درباره وضعیت نابسامان حقوق بشر در بحرین سخن گفت.

العالم - بحرین

"باقر درویش" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: بحرین در وضعیتی خاص در زمینه شکنجه به سر می برد، به گونه ای که از نیروی امنیتی به خاطر شکنجه کردن استقبال می شود و با افتخار می گوید که من جلاد هستم و شکنجه جز علاقمندی های من است.

وی افزود: همپیمانان بحرین یعنی انگلیس و آمریکا باید به پیامدهای سرکوبگری را در نظر بگیرند و مقامات بحرینی را برای تغییر شیوه خود در ساکت کردن مخالفان تحت فشار قرار دهند.

در این نشست خبری، "وانیسا باسیل" رئیس سازمان اطلاعرسانی برای صلح نیز سخنرانی کرد و بر لزوم احترام به حقوق بشر و آزادی های فردی و گروهی در همه کشورهای عربی تاکید کرد و به ویژه خواستار رعایت حقوق اختلاف نظر و تجمع آزادی بیان و عقیده شد.

سخنگوی این سازمان گفت که ایجاد صلح واقعی در جامعه بدون تضمین حقوق اقلیت ها و فرقه ها و گروه ها امکان پذیر نیست و باید به حقوق افراد در اظهار عقیده و نظر و آزادی احترام گذاشته شود.

وی همچنین گفت که صلح بدون حقوق بشر وجود نخواهد داشت و بدون وجود مقامات عادل، مسئول و دموکرات حقوق بشر نیز وجود نخواهد داشت.

درویش، جنایت و شکنجه را یکی از اصول اساسی ابزارهای سرکوب آزادی و نقض حقوق بشر در بحرین برشمرد و گفت: ارتکاب شکنجه به اقدام عادی از سوی سرویس های امنیتی است و مقامات بحرینی در زمینه شکنجه با شوک الکتریکی به شکل خاصی شهره شده اند.

وی گفت که از سال 2011، درخصوص 21 نوع از انواع بدرفتاری و شکنجه در داخل زندان های بحرین تحقیق و 791 مورد شکنجه و بدرفتاری در زندان های بحرین ثبت شده است.

درویش گفت: مقامات بحرینی مانع از برگزاری دادگاه برای شکنجه گران و حامیان سیاست ارعاب و تهدید در بحرین می شوند.

همچنین "رینا وهبی" که مسئول فراخوان یاری در سازمان عفو بینالملل است، گفت: رهبران معارضان از اکثریت شیعه هستند، و این باعث می شود که بازداشت و یا سلب تابعیت بحرینی، همیشه آنها را تهدید می کند.

پربیننده ترین خبرها