کویت از هماهنگی عربی در خلیج فارس خبر داد

کویت از هماهنگی عربی در خلیج فارس خبر داد
پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 - 11:01

مدیر کل سازمان بنادر کویت از وجود هماهنگی بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای عربی به منظور تأمین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.

العالم - آسیا

«یوسف عبدالله الصباح» مدیر کل سازمان بنادر کویت و رئیس اتحادیه بنادر عربی گفت که هماهنگی بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای عربی به منظور تأمین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج‌فارس وجود دارد.

الصباح در حاشیه کنفرانس سازمان بنادر کویت که در کتابخانه ملی کویت به منظور تشریح پروژه‌های این سازمان برگزار شد، گفت: تأثیر تحولات و تنش‌ها اخیر در منطقه از جمله توقیف نفتکش انگلیسی، بر کشتیرانی کویت جزئی بوده است و طرح‌های جایگزین برای هر گونه تحولاتی در منطقه وجود دارد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الصباح افزود که سازمان بنادر کویت در چارچوب طرح امنیتی فراگیر در کشور در حال هماهنگی بین نهادهای مختلف اعم از نیروی دریایی وزارت دفاع، وزارت کشور و امنیت بنادر و تأسیسات آن است.

پیش از این «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفته بود که کویت از طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج‌فارس حمایت می‌کند.

وی افزود: «تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای تأمین امنیت دریایی در منطقه خلیج [فارس] و تنگه هرمز مطرح است و آمریکا این موضوع را به ما ابلاغ کرده و ما معتقدیم که تأمین امنیت و سلامت نفتکش‌ها در این منطقه حساس و حیاتی، مسؤولیتی جهانی است».

فارس

پربیننده ترین خبرها