رئیس‌جمهور تونس برای دومین بار به بیمارستان منتقل شد

رئیس‌جمهور تونس برای دومین بار به بیمارستان منتقل شد
پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 - 11:57

رئیس جمهور تونس برای دومین بار طی یک ماه گذشته به بیمارستان منتقل شد.

العالم - تونس

«الباجی قاید السبسی» رئیس جمهور تونس که وضعیت جسمانی مساعدی ندارد، بامداد امروز پنجشنبه برای دومین بار طی یک ماه گذشته به بیمارستان منتقل شد.

خبرگزاری تونس افریقیا (وات) به نقل از «نورالدین بن تیشه» مشاور اول رئیس جمهور تونس و مسئول روابط پارلمان با احزاب سیاسی اعلام کرد که السبسی با تصمیم پزشکان مخصوص او به بیمارستان منتقل شده است.

پیشتر، ششم تیرماه گذشته نیز السبسی ۹۳ ساله به دنبال وخامت شرایط جسمانی به یک بیمارستان نظامی منتقل شده بود. پنج روز بعد، یازدهم تیرماه «حافظ» فرزند قائد السبسی از بهبود نسبی حال پدرش و مرخص شدن او از بیمارستان خبر داد و گفت که پدرش تا چند روز دیگر فعالیتش را از سر می‌گیرد.

طبق گزارش «وات»، آخرین فعالیت رسمی السبسی در مقام ریاست جمهوری دوشنبه گذشته (22 جولای) بود که در کاخ «قرطاج» میزبان «عبدالکریم الزبیدی» وزیر دفاع تونس بود.

السبسی از سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور تونس است. این پیشتر در سال‌های ۲۰۱۱ و ۱۹۹۰ نخست‌وزیر و رئیس پارلمان بود. او که پنجمین رئیس‌جمهور تونس است، سه ماه پیش اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری تونس در آبان ماه آتی شرکت نخواهد کرد.

تونس اکنون با معضل عدم وجود دادگاه قانون اساسی به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی در صورت وجود خلأ در منصب ریاست‌جمهوری مواجه است و حال آنکه این کشور برای برگزاری انتخابات در سال جاری آماده می‌شود.

پربیننده ترین خبرها