کشته شدن طراحان اصلی ترور سرکنسول ترکیه در اربیل

کشته شدن طراحان اصلی ترور سرکنسول ترکیه در اربیل
پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 - 16:10

رسانه‌های ترکیه‌ای از عملیات نظامیان این کشور و کشته شدن دو مغز متفکر حمله تروریستی به معاون سرکنسول ترکیه در اربیل، خبر دادند.

العالم - ترکیه

نیروهای مسلح ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) در عملیاتی ضد تروریستی، طراحان و عاملان اصلی ترور معاون سرکنسول این کشور در منطقه کردستان عراق را از پای درآوردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» در دو عملیات جداگانه که در همکاری مشترک ارتش با سازمان اطلاعات ترکیه (میت) انجام شد، دو عضو ارشد گروهک شبه‌نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کشته شدند.

معاون کنسولگری ترکیه و سه دیپلمات دیگر این کشور، چهارشنبه هفته قبل در رستوران «هوکاباز» در منطقه «عین کاوه» در اربیل در حالی که در حال صرف غذا بودند که هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته و کشته شدند.

«جوتیار عادل» سخنگوی منطقه کردستان عراق گفته بود با «استناد به نتایج تحقیقات اولیه، حادثه تیراندازی که روز چهارشنبه (17 جولای) در داخل یک رستوران در اربیل رخ داد و به کشته شدن سه نفر انجامید، یک اقدام تروریستی، از پیش طراحی شده و عمدی بود».

چند روز پیش نیز سازمان مبارزه با تروریسم کردستان عراق از بازداشت فردی با نام «مظلوم داغ» به‌عنوان یکی از عاملان حمله هفته پیش خبر داد.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت.

این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها