جانسون عاشق ایران است اما خودش خبر ندارد!

جانسون عاشق ایران است اما خودش خبر ندارد!
پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 - 22:19

«استنلی جانسون»، پدر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه «پرس‌تی‌وی» مدعی شد: من عاشق ایرانم، بوریس هم دانش تاریخی بالایی دارد، از نظر او ایران بسیار اهمیت دارد. بوریس هم عاشق ایران است.

العالم - اروپا

پدر بوریس جانسون در حالی از «عشق» پسرش به ایران حرف می‌زند که بوریس جانسون امروز در اولین سخنرانی خود در جمع نمایندگان مجلس عوام، در پاسخ به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، در مورد تعامل با ایران، او را به هواداری از جمهوری اسلامی و همکاری با شبکه تلویزیونی پرس تي وي متعلق به ایران متهم کرد.

بوریس جانسون در این سخنرانی در پاسخ به سوالات کوربین گفت: «چطور می‌تواند درباره ایران حرف بزند. این آدم محترم که از شبکه پرس‌تی‌وی ایران پول گرفته است. او کسی است که در اتفاقاتی که در خلیج فارس رخ می‌دهد مکرراً به جای حمایت از دوستان ما در ایالات متحده از حاکمان ایران جانبداری می‌کند.»

جانسون دو هفته پیش از انتخاب‌شدن به عنوان نخست‌وزیر انگلیس نیز بر «لزوم مهار رفتارهای مخرب» ایران و همراهی لندن با اقدامات ضدایرانی واشنگتن تأکید کرده بود.

بوریس جانسون وزیر خارجه اسبق انگلیس و یکی از رهبران کمپین خروج این کشور از اتحادیه اروپا چند روز پیش توانست با برتری مقابل جرمی هانت، رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس شود.

شهردار پیشین لندن را می توان تنها نخست وزیر بریتانیایی پس از انقلاب اسلامی ایران دانست که در مقام وزیر خارجه به ایران سفرکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها