پسر السبسی از وصیت پدرش قبل از مرگ خبر داد

پسر السبسی از وصیت پدرش قبل از مرگ خبر داد
جمعه 4 مرداد 1398 - 18:14

حافظ السبسی، فرزند الباجی قاید السبسی رییس جمهور تونس که روز گذشته درگذشت، در گفت و گوی اختصاصی با الجزیره گفت که پدرش قبل از مرگ به مردم تونس وصیت کرده بود که متحد باشند و به آنان تاکید کرده بود که این کشور امانتی بر گردنشان است.

العالم – تونس

حافظ از تمام جناحهای سیاسی و احزاب تونس خواست که اختلافاتشان را کنار بگذارند.

وی همچنین از مردم تونس، وحدت، برای حفظ دستاوردهای انقلاب، استمرار مسیر انتقال دمکراتیک قدرت و خنثی سازی هر نوع توطئه برای ایجاد هرج و مرج یا کودتا در تونس را خواستار شد.

حافظ گفت که نسبت به برگزاری و سرنوشت انتخابات در تونس نگران نیست به این دلیل که پدرش قبل از مرگ فرمانی را امضا کرده بود که بر اساس آن تمام احزاب موظفند جهت شرکت در انتخابات مجلس، فرمهای لازم را به طرفهای ذی ربط ارائه دهند.

وی خاطر نشان نمود که تشییع جنازه ای متناسب با شأن پدرش روز شنبه در کاخ ریاست جمهوری با حضور شخصیتهای سیاسی سرشناس و رهبران عرب و غیرعرب برگزار خواهد شد.

دولت تونس به خاطر درگذشت السبسی 93 ساله 7 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده است.

محمد الناصر رییس پارلمان تونس بر اساس قانون اساسی این کشور، موقتا پست ریاست جمهوری را عهده دار شده است.

حافظ پیشتر گفته بود که پدرش قبل از مرگ (به خاطر آنچه آن را آثار "مسمومیت غذایی" نامید) در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری شده بود.

البته السبسی اواخر ماه گذشته به خاطر کسالت شدید که خطرناک توصیف شده بود به بیمارستان ارتش انتقال یافت که پس از چند روز مرخص شد.

پربیننده ترین خبرها