تشییع دو جوان بحرینی؛ مادر شهید شیرینی توزیع کرد؛ یک بحرینی دیگر شهید شد + فیلم

يکشنبه 6 مرداد 1398 - 15:47

همزمان با تشییع دو جوان بحرینی که همراه با اعتراض به نیروهای دولتی بود، نیروهای امنیتی یک جوان دیگر را به شهادت رساندند.

العالم - بحرین

«محمد ابراهیم المقداد» جوان بحرینی در جریان سرکوب تظاهرات مردمی در منطقه «البلاد القدیم» به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان باخت.

دیشب پس از اقامه نماز عشاء در مناطق مختلف بحرین تظاهراتی در اعتراض به اعدام دو جوان بحرینی برگزار شد.

دولت بحرین صبح روز شنبه(دیروز) از اعدام دو جوان به نام‌های احمد عیسی الملالی (۲۴ ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ ساله) خبر داد.

این دو جوان به قتل یک افسر وزارت کشور در سال ۲۰۱۷ متهم شده و در زندان بشدت شکنجه شده بودند.

مردم خشمگین بحرین به خصوص در منامه پایتخت این کشور، کرباباد، کرانه، المعامیر، ستره، النبیه صالح، المصلی و الدراز به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود به اعدام دو جوان را اعلام کنند.

بحرینی‌ها همچنین در مراسم تشییع پیکر این دو جوان شعار «بالروح بالدم نفدیک یا شهید» (روح و جانم فدای شهید) را سر دادند.

بحرینی‌های خشمگین همچنین هشتگ « #اعدام_وطن» را ایجاد کردند که شهروندان بحرینی طی آن اعتراضات خود را به اعدام این دو جوان بیان کردند.

یکی از کاربران نیز تصویری از مادران چند شهید که پیش از این نیز فرزندان آن‌ها اعدام شده است، منتشر کرده و نوشت: آیا چیزی از نفس‌های مطمئنه شنیده‌اید، این تصویر همان است.

کاربر دیگری به نقل از امام علی -علیه السلام- نوشت: زمانی می‌آید که مقتول نمی‌داند به کدامین گناه کشته شده است.

کاربر دیگری یک مداحی با شعر « ظَالِمِی لا تَبتَهِج مَهلا .. مهلا کُل ظُلمٍ قَبلَکم وَلّى .. ولّى» (ای ظالم درنگ کن و شادی نکن، ظالمان قبل از شما هم دوره‌شان تمام شد)، منتشر کرد تا اعتراض خود را اینچنین به حکومت بیان کند. او با این اقدام دولت بحرین را «ظالم» خواند که دوره‌اش تمام خواهد شد.

شهروند دیگری نیز نوشت: «در کشور من کسانی که مستحق مرگ نیستند به دست کسانی که مستحق مرگ هستند، می‌میرند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها