روسیه: آمریکا در حال تاراج نفت سوریه است

روسیه: آمریکا در حال تاراج نفت سوریه است
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 18:27

رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: شرکت های آمریکایی به استخراج نفت از میادین نفتی سوریه روی آورده و منابع طبیعی مردم این کشور را به تاراج می برند.

العالم ـ سوریه

سرگئی رودسکوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: تشکیلات آمریکایی، طرح تبهکارانه ای را برای تولید و فروش نفت از میادین نفتی کوناکو، ال عمر و تاناک در کرانه شرقی رودخانه فرات در سوریه به اجرا گذاشته اند و نفت سوریه از این طریق تاراج می شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های امنیتی غیردولتی آمریکایی شمار کارکنان خود را در مراکز نفتی در شرق رودخانه فرات افزایش داده اند و این رویه همچنان ادامه دارد.
رودسکوی شمار مزدوران آمریکایی در این منطقه را بیش از سه هزار و 500 نفر عنوان کرد.

وی ادامه داد: آمریکا بخشی از درآمدهای حاصل از قاچاق نفت سوریه را به جنگجویان و تروریست ها می دهد و بخشی نیز برای تطمیع سران قبایل محلی و شیخ ها و تشدید روحیه ضد دولت سوریه مصرف می شود.

تکذیب ادعای حمله روسیه به بازار ادلب

رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ادعای گروه کلاه سفیدها مبنی بر حمله روسیه به بازار الحول در استان ادلب و تخریب این بازار را دروغ و بی اساس خواند.
رودسکوی گفت: این بازار در وضع عادی فعالیت می کند و تصاویر هوایی این واقعیت را تایید می کند.
مرکز رصد حقوق بشر سوریه مستقر در لندن به تازگی با استناد به گزارش گروه کلاه سفیدها مدعی شد که هواپیماهای روسیه بازاری در استان ادلب را بمباران کرده اند.
رودسکوی در ادامه سخنان خود گفت که هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه فقط به مراکزی حمله می کنند که از قبل تجسس شده باشد و حمله به اهداف دقیق و نقطه ای است.
وی تصریح کرد: تروریست ها تلاش می کنند به وجهه روسیه و سوریه در منطقه امن ادلب ضربه وارد کرده و آن را مخدوش کنند.
ادامه حملات تروریست ها در ادلب

رودسکوی گفت که حملات تروریست ها در منطقه امن ادلب در سوریه ادامه دارد و در این منطقه در چهار ماه اخیر 110 نظامی بر اثر گلوله باران تروریست ها کشته شده اند.
وی خاطرنشان کرد که تعداد قربانیان حملات تروریست ها در بین غیرنظامیان سوری به حدود 65 نفر می رسد.
به گزارش ایرنا، وی در همین حال گفت که در مناطق تحت کنترل آمریکا و ائتلاف تحت رهبری آن در شرق رودخانه فرات در ماه های ژوئن و جولای بیش از 300 عمل تروریستی رخ داد و 225 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته وی 205 نفر از کشته شدگان را کردها تشکیل می دادند که متحدان آمریکا در سوریه محسوب می شوند و 154 کرد سوری هم مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها