معارضان سوریه: در نشست آستانه شرکت می‌کنیم

معارضان سوریه: در نشست آستانه شرکت می‌کنیم
سه شنبه 8 مرداد 1398 - 19:29

سخنگوی هیأت مذاکره کننده معارضان سوریه پس از روزها اختلاف سرانجام اعلام کرد که در سیزدهمین نشست آستانه شرکت خواهند کرد.

العالم - سوریه

«یاسر عبدالرحیم» سخنگوی هیأت معارضان برای شرکت در نشست آستانه، سرانجام اعلام کرد که آن‌ها در این نشست که روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، او همچنین مدعی شد که هدف از شرکت در این نشست، تلاش برای توقف بمباران‌ استان ادلب و آزادی بازداشت شدگان در نزد دولت سوریه است. او گفت که معارضان نباید بهانه‌ای دست دولت سوریه بدهند تا چنین گفته شود که معارضان به دنبال راه‌حل سیاسی نیستند.

حضور مخالفان دولت سوریه در نشست آستانه در حالی است که «نصر الحریری» رئیس هیأت معارضان سوریه در نشست ژنو خواستار تحریم نشست آستانه شده و از معارضان خواسته تا تمامی ارتباطات خود را با روسیه قطع کنند. او با متهم کردن مسکو به عدم جدیت در نیل به راه‌حل سیاسی گفت که تا زمان متوقف شدن حملات نباید گفت‌و‌گویی صورت گیرد.

وزارت خارجه قزاقستان هفته پیش با اعلام تاریخ برگزاری سیزدهمین نشست آستانه از حضور عراق و لبنان برای اولین بار در این نشست خبر داد.

پیش‌بینی می‌شود در مذاکرات روزهای پنج‌شنبه و جمعه، «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه تشکیل کمیته قانون اساسی را اعلام کند. کمیته‌ای که به پیشنهاد ایران، روسیه و ترکیه در نشست‌های پیشین مطرح شده و می‌توان آن را اساس حل بحران سوریه دانست.

از سوی دیگر نشست آستانه در حالی قرار است برگزار شود که صحنه میدانی ادلب و شمال حماه همچنان شاهد درگیری و حملات متقابل است و طرفین تلاش دارند مناطق بیشتری را برای افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکرات بدست آورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها