سیاستمدار فلسطینی‌تبار اسپانیایی از ورود به تل‌آویو منع شد

سیاستمدار فلسطینی‌تبار اسپانیایی از ورود به تل‌آویو منع شد
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 14:57

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی از ورود سیاستمدار اسپانیایی فلسطینی تبار به فلسطین اشغالی به بهانه آنکه او خطری برای امنیت این رژیم به همراه دارد، جلوگیری کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی اوایل هفته جاری یکی از اعضای حزب سیاسی حاکم اسپانیا را به دلیل آنکه اصالت فلسطینی داشت از ورود به فلسطین اشغالی منع کرد.

پایگاه تایمز اسرائیل گزارش کرد، «فؤاد احمد اسدی» که در لبنان متولد شده است برای شرکت در کنفرانس سالانه «سوسیالیست اینترنشنال» که در «تل‌آویو» و «رام‌الله» برگزار می‌شود، وارد سرزمین اشغالی شد، اما مقامات اسرائیل در فرودگاه «بن گوریون»، وی را متوقف کرده و به اسپانیا بازگرداندند.

سرویس جاسوسی «شین بت» اعلام کرد که به «دلایل امنیتی» از ورود اسدی جلوگیری شده است، اما توضیحات بیشتری ارائه نکردند.

طبق این گزارش، اسدی، یکی از اعضای حزب سوسیالیست اسپانیا، غروب یکشنبه هفته جاری وارد سرزمین اشغالی شد و به سرعت تحت بازجویی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به او گفته شد که بیش از این نمی‌تواند در این منطقه پیش رود.

شین بت در بیانیه‌ای به روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که اسدی که والدینی فلسطینی دارد، در گذشته نیز مجوز ورود به فلسطین اشغالی نداشته است.

این سازمان اطلاعاتی اعلام کرد: «در گذشته نیز، فؤاد اجازه ورود به اسرائیل را نداشته است و هم‌اکنون نیز به دلایل امنیتی وضع به همین منوال است. به محض ورود به اسرائیل، فؤاد مورد بازجویی مقامات امنیتی قرار گرفته است و به او توضیح داده شده است که ورود وی به واسطه نگرانی‌هایی ممنوع است و اقامت وی در اسرائیل خطری برای امنیت ملی محسوب می‌شود».

اسدی به هاآرتص اعلام کرد که 40 سال است که در اسپانیا زندگی می کند و بارها به فلسطین اشغالی سفر کرده است. او ادامه داد که معتقد است که به دلیل آنکه اخیراً به دیدار اقوامش در سوریه رفته است، از ورود به فلسطین اشغالی منع شده است.

در سال 2017، رژیم صهیونیستی قانون بحث‌برانگیزی را به تصویب درآورد که طبق آن وزیر داخلی رژیم صهیونیستی مجوز دارد تا طرفداران «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» (بی دی اس) را اخراج کند یا مانع از ورود آنها به فلسطین اشغالی شود.

در راستای اجرای همین سیاست، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی، «آنا سانچز میرا» فعال جنبش بی دی اس را در سال 2018 از ورود به سرزمین اشغالی منع کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها