امضای 3 پروژه حیاتی ایرانی در سوریه

امضای 3 پروژه حیاتی ایرانی در سوریه
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 20:02

دبیر اتاق بازرگانی سوریه - ایران در دمشق در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه از امضای توافقنامه با ایران قبل از عید قربان برای اجرای 3 پروژه استراتژیک خبر داد.  

العالم – سوریه

مصان نحاس؛ دبیر اتاق بازرگانی سوریه - ایران افزود که این توافقنامه ها شامل احداث کارخانه تولید شیر خشک، کارخانه تولید داروهای ضد سرطان و کارخانه خودروسازی است.

وی این موضوع را در حاشیه دیدارهای کاری دو جانبه میان بازرگانان ایرانی و سوری در دمشق بیان کرد.

نحاس ادامه داد که هدف ما تمرکز به بخش صنعت به جای بخش تجاری مصرفی و ایجاد صنایع بسیار پیشرفته در سوریه در زمینه هایی مانند ساخت و ساز، بهداشت، داروسازی و شیرخشک جهت شکستن محاصره تحمیلی علیه کشور سوریه است.

وی ابراز امیدواری کرد که در ماههای آینده وضع اقتصادی سوریه بهبود یافته و محصولاتی مانند شیرخشک و دارو که مردم به آن نیازمندند با قیمتی مناسب و به وفور به آنان عرضه شود.

نحاس خاطر نشان نمود که قبل از عید قربان یک هیات از سوریه برای امضای قرارداد احداث این سه کارخانه به ایران سفر خواهد کرد و پس از عید نیز برای اجرای پروژه های بزرگی مانند پروژه های ساخت و ساز در سوریه، برنامه ریزی خواهد شد.

وی تصریح کرد که شماری از شرکتهای ایرانی قادرند فقط در مدت یک ماه ساختمانهایی به ارتفاع 5 طبقه بسازند که این همان نیاز سوریه در آینده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها