بالاگرفتن تنش میان سئول و توکیو/ کره سفیر ژاپن را فراخواند

بالاگرفتن تنش میان سئول و توکیو/ کره سفیر ژاپن را فراخواند
جمعه 11 مرداد 1398 - 18:23

وزارت امور خارجه کره جنوبی سفیر ژاپن را برای اعتراض به تصمیم این کشور در تنزل دادن وضعیت تجاری سئول، فرا خواند.

العالم - آسیا

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد چو سِیْ یونگ، معاون وزیر امور خارجه این کشور به یاسوماسا ناگامینه سفیر ژاپن در سئول گفت اقدامات تجاری ژاپن خیانت به تاریخ همکاری دوجانبه است و کره جنوبی دیگر ژاپن را کشوری دوست نمی داند چون این کشور تدابیر تلافی جویانه اقتصادی بر سئول تحمیل کرده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی این اظهارات را تایید نکرده است. این وزارتخانه پیشتر با صدور بیانیه ای از ژاپن خواست تصمیم خود برای خارج کردن کره جنوبی از فهرست کشورهای استفاده کننده از تعامل تجاری ترجیحی را فوراً پس بگیرد.

از سوی دیگر، یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی گفت سئول پایان دادن به پیمان تبادل اطلاعات نظامی با ژاپن را به عنوان بخشی از اقدامات تلافی جویانه در برابر تصمیم این کشور مبنی بر تنزل دادن وضعیت تجاری کشور همسایه اش (کره جنوبی)، بررسی خواهد کرد.

کیم هیون چونگ، معاون رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی روز جمعه گفت دولتش در خصوص ادامه تبادل اطلاعات حساس نظامی با ژاپن، در حالی که این کشور با توجیه محدودیت های تجاری خود همچنان ادعا می کند اعتماد دوجانبه تنزل یافته است، بازنگری می کند.

کیم افزود ژاپن با زیر سؤال بردن اعتبار کره جنوبی در کنترل کردن صادرات اسلحه و اقلامی که کاربرد نظامی و غیر نظامی دارند بدون ارائه هر گونه دلیل مشخصی دال بر وجود مشکلات، به کره جنوبی توهین کرده است.کیم گفت کره جنوبی به حل و فصل دیپلماتیک این مناقشه تجاری متعهد بوده است اما توکیو تلاش های سئول را نادیده گرفته و تلاش های آمریکا برای میانجیگری را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها