مادورو خواستار محکومیت ادعای ترامپ درباره محاصره ونزوئلا شد

مادورو خواستار محکومیت ادعای ترامپ درباره محاصره ونزوئلا شد
شنبه 12 مرداد 1398 - 04:23

رئیس جمهوری ونزوئلا با رد اظهارات ترامپ مبنی بر احتمال محاصره این کشور، گفت که از سازمان ملل می خواهد این تهدید غیرقانونی را محکوم کند.

العالم-آمریکا

خبرگزاری رویترز صبح شنبه گزارش داد، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر محاصره احتمالی این کشور را تقبیح کرد و گفت: ونزوئلا آزاد و مستقل باقی می ماند.

مادورو تاکید کرد که به «ساموئل مونکادا» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل گفته که از شورای امنیت این سازمان بخواهد تا این تهدید «غیرقانونی» را محکوم کند.

رئیس جمهوری ونزئلا در سخنرانی تلویزیونی گفت: همه ونزوئلا در اتحادیه نظامی-مدنی اظهارات دونالد ترامپ را درباره پیشنهاد محاصره یا قرنطیه ونزوئلا رد و محکوم می کند.

ترامپ روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که در حال بررسی قرنطینه یا محاصره کردن ونزوئلاست اما هیچ توضیحی درباره زمان یا نحوه این اقدام ارائه نکرد.

دولت آمریکا چند ماه است که از طریق تحریم و فشار های سیاسی شدید مادورو را تحت فشار گذاشته تا از قدرت کناره گیری کند.

ترامپ بلافاصله پس از آنکه خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا و سرکرده مخالفان دولت در این کشور خود را رئیس دولت موقت خواند، حمایت خود را از وی اعلام کرد.

مادورو آمریکا را متهم به ایجاد بحران اقتصادی از طریق اعمال تحریم و بحران سیاسی از طریق حمایت از مخالفان و کودتا در این کشور می کند.

واشنگتن با دخالت در امور داخلی ونزوئلا مادورو را «غاصب قدرت» خوانده و خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات مجدد شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها