امضای تفاهم نامه مرزی میان کشور ایران و قطر / مبارزه با جرایم مرزی در دستور کار کشور ایران و قطر

دوشنبه 14 مرداد 1398 - 17:08

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان امضای تفاهم نامه مرزی میان کشور ایران و قطر، گفت: توافقاتی که در سال‌های گذشته امضا شده به نتایج مثبت و خوبی ختم شده که این نشان از تعاملات ارزنده‌ بین ایران و قطر در حوزه مرزبانی است.

العالم - ایران / سیاسی

سردار "قاسم رضایی" در دومین روز از نشست دیپلماتیک مرزی با "عبدالعزیز علی عبدالعزیز المهندی" رئیس هیئت اداره امنیت سواحل مرزهای قطر، اظهار داشت: میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قطر روابط دیرینه و تعاملات تاریخی و اقتصادی خوبی برقرار است.

وی با اشاره 268 کیلومتر مرز آبی مشترک ایران و قطر، افزود: حدود مرزی مورد تایید هر دو کشور است و برای مراقبت از پروتکل های مرزی، نیاز است فرماندهان مرزی نشست ها و تعاملات دو جانبه داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: این اجلاس پانزدهمین نشست میان فرماندهان دو کشور است و توافقاتی که در سال‌های گذشته امضا شده به نتایج مثبت و خوبی ختم شده که این نشان از تعاملات ارزنده‌ بین ایران و قطر در حوزه مرزبانی است.

سردار رضایی تصریح کرد: در ملاقات‌های مختلف مرزی بر خدمات دهی به تجار تأکید شده است که دولت قطر در همین راستا، بندر مخصوص را برای شناورهای جمهوری اسلامی ایران احداث کرده و سرویس دهی به تجار کشور ایران را به شکل مطلوبی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به روابط مودت و دوستی کشور ایران و قطر، گفت: ملاقات‌های دو روز گذشته تثبیت این روند خوب و ارتقاء برخی از موضوعاتی است که باید در آینده به سرانجام برسد.

مقام عالی مرزبانی ناجا با بیان اینکه تفاهم‌نامه مرزی بین دو کشور به امضاء رسیده است، خاطرنشان کرد: مهمترین مواردی که طی پانزدهمین اجلاس مشترک مرزی مطرح شد؛ تثبیت گشت های همزمان و هماهنگی میان دو کشور که می بایست هماهنگی های بیشتری به صورت میدانی و میان فرماندهان هر6 ماه یکبار و در صورت ضرورت به شکل اضطراری صورت گیرد.

سردار رضایی با تأکید بر اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات در منطقه، ادامه داد: بعضاً ترددهای سهوی از سوی شناورهای دو کشور اتفاق می افتد که طبق توافق، اعمال قانون باید فقط از طریق مرزبانان باشد؛ اما اگر جرمی از سوی شناورها اتفاق افتاد، روند قضائی خود را طی کند.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان داشت: آنچه که مورد تایید دو کشور است، ارتقاء ظرفیت‌های دو طرف می‌باشد؛ ظرفیت‌های تولیدی و مصرفی در قطر و تردد تجار به صورت تعاملات میدانی میان مرزنشینان و تجار ارتقاء پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط حسنه بین ایران و قطر نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کند تا تأثیرات آن را در منطقه شاهد باشیم.

مبارزه با جرایم مرزی در دستور کار کشور ایران و قطر

"عبدالعزیز علی عبدالعزیز المهندی" رئیس هیئت اداره امنیت سواحل مرزهای قطر نیز در این دیدار، گفت: مذاکرات بسیار ارزنده و سازنده‌ای با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران داشتیم که تأثیرات آن بر امنیت منطقه مشهود خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مرزی در پانزدهمین اجلاس مشترک ایران و قطر گفت: در راستای مبارزه با جرایم مرزی به نتایج مطلوبی رسیدیم و امیدواریم در جلسات آینده نتیجه مثبت آن آشکارتر گردد.

پایگاه خبری پلیس

پربیننده ترین خبرها