معافیت از روادید سفر به آمریکا برای اتباع کره جنوبی لغو شد

معافیت از روادید سفر به آمریکا برای اتباع کره جنوبی لغو شد
سه شنبه 15 مرداد 1398 - 12:06

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، اتباع این کشور و سایر کشورهایی که از مارس 2011 به کره شمالی سفر کردند، دیگر مشمول طرح معافیت از روادید آمریکا نیستند و برای سفر به این کشور باید روادید بگیرند.

العالم- آمریکا

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، آندسته از اتباع کره جنوبی و سایر کشورهای خارجی که از مارس 2011 به کره شمالی سفر کردند، برای سفر به آمریکا باید از طریق سفارت این کشور درخواست روادید کنند و سایر مراحل لازم، از جمله مصاحبه، را بگذرانند.

یکی از مقامات وزارت خارجه کره جنوبی گفت، این به معنای ممنوعیت سفر به آمریکا نیست بلکه، منظور این است، آنهایی که به کره شمالی سفر کردند، برای ورود به آمریکا باید ضمن درخواست روادید، هدف از سفرشان را اعلام کنند.

طبق اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، پیش بینی می شود حدود 37 هزار تن از اتباع کره شمالی که از مارس 2011 دستکم یکبار به کره شمالی سفر کردند، مشمول لغو طرح سفر بدون روادید به آمریکا شوند.

طبق طرح معافیت از دریافت روادید آمریکا، اتباع کره جنوبی پس از گرفتن تایید آنلاین از طریق سیستم الکترونیک صدور مجوز سفر، اجازه داشتند سه ماه در آمریکا حضور داشته باشند.

از این پس، آنهایی که از مارس 2011 به کره شمالی سفر کردند، واجد شرایط استفاده از سیستم الکترونیک صدور مجوز سفر نیستند.

این سختگیری آمریکا در رابطه با دریافت روادید در راستای قرار دادن دوباره کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم از سوی واشنگتن در سال 2017 است.
آمریکا از سال 2016 استفاده اتباع ایران، عراق، سودان، سوریه، لیبی، یمن و سومالی از سیستم الکترونیک صدور مجوز سفر را منع کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها