با آزادی دو روستای دیگر محقق شد؛

نزدیک شدن ارتش سوریه به بزرگترین مقر تروریست‌ها در حماه

نزدیک شدن ارتش سوریه به بزرگترین مقر تروریست‌ها در حماه
پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 - 16:29

نیروهای ارتش سوریه امروز موفق شدند شهرک‌های «الصخر» و «الجیسات» را آزاد کنند و خود را به شهرک «الهبیط» در جنوب ادلب نزدیک کنند؛ شهرکی که در نزدیکی بزرگترین مقر تروریست‌ها در ریف شمالی حماه قرار دارد.

العالم - سوریه

نیروهای ارتش سوریه امروز پنجشنبه به عملیات خود در شمال استان «حماه» علیه عناصر تروریستی «جبهه النصره» ادامه دادند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که نیروهای سوری در ریف حماه موفق شدند شهرک‌های «الصخر» و «الجیسات» را آزاد کنند.

این دو شهرک در شمال حماه و در مرزهای اداری استان ادلب قرار دارد.

دیدبان تأکید کرد که ارتش سوریه با تسلط بر این دو شهرک، به شهرک «الهبیط» در جنوب ادلب نزدیک شده است.

الهبیط خط مقدم دفاعی تروریستها از کفرزیتا و اللطامنه است. پیش از تسلط ارتش سوریه بر قلعه المضیق، این شهرک خط دفاعی آنان به شمار می‌رفت. اگر ارتش سوریه بتواند الهبیط را آزاد کند، خود را به بزرگترین مقر تروریست‌ها در ریف شمالی حماه رسانده است و می‌تواند این منطقه مهم را از وجود تروریستها پاکسازی کند.

به گزارش این گروه، در جریان عملیات امروز ارتش سوریه، 11 تروریست نیز کشته شدند.

نیروهای سوری از صبح امروز مواضع تروریست‌ها را در محور اللطامنه هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی قرار دادند و سپس با آغاز یک عملیات غافلگیر کننده، الصخر را از النصره پس گرفتند؛ شهرکی که در محور جنوبی شهرک «کفر نبوده» قرار دارد.

منطقه کفر نبوده نیز به منزله نقطه ارتباطی است که می‌تواند نقطه آغازی برای آزادسازی ارتفاعات «جبل الزاویه» باشد.

یک منبع میدانی هم اعلام کرد که در پی حمله ناگهانی ارتش سوریه، تروریست‌ها مواضع خود را در الصخر ترک کردند و ارتش سوریه ضمن تسلط بر این شهرک، سیلوهای مجاور آن را نیز به کنترل خود درآورد.

در حال حاضر نیز عملیات ارتش سوریه به سمت شهرک «المشیرفیه» در جریان است.

نیروهای سوری چهارشنبه (روز گذشته) در ادامه عملیات خود، توانستند شهرک‌های «الزکاه» و «الاربعین» را آزاد کنند.

پایگاه خبری مراسلون هم گزارش داد که نیروهای سوری در جریان عملیات خود توانستند مسیر امدارسانی النصره بین اللطامنه و کفرزیتا را قطع کنند.

الزکاه، اللطامنه و کفرزیتا معروف به مثلث مرگ هستند. ارتش سوریه روز گذشته با تسلط بر الزکاه، یک ضلع از این مثلث را آزاد کرد.

پیشروی ارتش سوریه چند روز پس از لغو آتش‌بس صورت گرفت. قرار بود بر اساس این آتش‌بس، ترکیه، تروریست‌ها را مجبور به خروج از منطقه عاری از سلاح در استان ادلب کند، که این اتفاق رخ نداد.

فارس

پربیننده ترین خبرها