گرامیداشت روز خبرنگار در ایران

پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 - 18:01

خبرنگاری برای ملت ها حکم زندگی را دارد و در واقع در زبانی خلاصه می شود که اتفاقات را ثبت می کند، از همین رو در ایران روزی را برای "خبرنگار" اختصاص داده اند. در ایران که در سالهای اخیر به محور خبرهای جهانی تبدیل شده است خبرنگاران وظیفه سنگین نقل اخبار و بیان و تحلیل آن را بر عهده دارند، خبرنگاران ایرانی خبرنگاری را قبل از شغل به عنوان یک پیام تلقی می کنند.

العالم - ایران

مهدی امیری خبرنگار العالم در تهران می گوید: خبرنگاری باید واقعیت را بدون هیچ گونه تحریف نقل کند و این مسئله رسانه هدف مند و رسانه مزدور را از هم متمایز می کند.

همچنین برخی خبرنگاری را وسیله ای برای دفاع از کشورشان می دانند چرا که جمهوری اسلامی اشان را در معرض هجمات رسانه ای می بینند.

یوسف جلالی خبرنگار پرس تی وی در تهران گفت: کار من به عنوان خبرنگار در ایران مسئولیتم را سنگین تر می کند چرا که ایران در دوران اخیر به منبع خبرهای جهانی تبدیل شده است. وی افزود: ما سعی می کنیم در سایه هجمه رسانه ای برای تشویش اذهان عمومی ضد ایران حقیقت را بیان کنیم.

از طرفی دیگر علی منتظری مدیر دفتر شبکه فرانس 24 در تهران می گوید: در ابتدا باید بگویم که ما در چارچوب قوانین موجود از آزادی عمل رسانه ای مطلوبی بهره می بریم و می دانید که چیزی به نام آزادی مطلق رسانه ای وجود ندارد. همه حوادث در ایران از طرف جانبی مورد استقبال قرار گرفته و از جانبی دیگر رد می شود، ما هر دو دیدگاه را منتقل می کنیم و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

در ایران بیش از 350 خبرنگار از 35 کشور اخبار ایران را به 16 زبان مختلف منتقل می کنند همچنین ایران دارای 20 شبکه تلوزیونی داخلی و 16 شبکه به 8 زبان خارجی دارد. شبکه العالم یکی از بارزترین این شبکه هاست چرا که زبان عربی جمهوری اسلامی ایران است و از جنوبی ترین نقطه ایران تا شمالی ترین و از گرمترین منطقه تا سرد ترین آن اخبار، مسائل و حوادث ایران را به خوبی پوشش داده است و منبعی موثق برای بسیاری از کارشناسان و بینندگان قرار گرفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها