رقابت‌های انتخابی المپیک/ پیروزی نفس گیر والیبالیست های ایران در برابر کوبا/برنامه مسابقات و نتایج ایران در انتخابی المپیک

رقابت‌های انتخابی المپیک/ پیروزی نفس گیر والیبالیست های ایران در برابر کوبا/برنامه مسابقات و نتایج ایران در انتخابی المپیک
جمعه 18 مرداد 1398 - 21:11

تیم ملی والیبال ایران درحالی نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک را با نتیجه سه بر ۲ مقابل کوبا با پیروزی به پایان رساند که دست های اول و دوم این بازی را واگذار کرده بود.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در گروه ۵، از ساعت 17:30 امروز (جمعه) در حالی در ورزشگاه «سیبور آره‌نا» با مسابقه ایران و کوبا آغاز شد، که بلند قامتان کشورمان در اولین بازی خود به سختی توانستند تیم والیبال کوبا را از پیش رو بردارند.

معروف و یارانش که در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ تا مرحله نهایی پیش رفتند، این بار برای رسیدن به بازی های المپیک 2020 در گام نخست به مصاف کوبا رفتند.

با اینکه کوبا مثل یک دهه قبل جزو قدرت‌های برتر جهان والیبال نیست، اما نگاهی به کارنامه این تیم نشان می‌داد ایران بازی راحتی را در پیش ندارد.

آخرین رویارویی شاگردان کولاکوویچ با کوبا به مسابقات جهانی 2018 بر می گشت که با برتری 3 بر یک ایران همراه بود. 2 تیم در مجموع قبل از بازی امروز 8 بار به مصاف هم رفته بودند که سهم هر تیم 4 برد بود.

ایران در کمال ناباوری در دست‌های اول و دوم با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۸ بر ۲۶ شکست خورد اما در دست‌های سوم، چهارم و پنجم با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۱۰ به برتری رسید.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

ملی‌پوشان ایران در دست‌های اول و دوم هم از حریف خود پیش می‌افتادند اما با اشتباهات عجیب، نتیجه را به حریف واگذار می‌کردند. با این وجود روند بازی از ابتدای دست سوم تغییر کرد و ایران به طور کامل تیم برتر میدان بود و خیلی راحت کوبا را شکست داد.

رقابت‌های انتخابی المپیک از 18 تا 20 مرداد در 6 گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت، تیم برتر هر گروه سهمیه المپیک را کسب می‌کند.

ایران به همراه روسیه، کوبا و مکزیک برای به دست آوردن یک سهمیه المپیک، در سنت‌ پترزبورگ به مصاف هم می‌روند.

برنامه مسابقات و نتایج ایران در انتخابی المپیک

جمعه 18 مرداد ساعت 17:30، ایران 3 - کوبا 2

شنبه 19 مرداد ساعت ۱۷:۳۰، ایران - مکزیک

یکشنبه 20 مرداد ساعت 20:30، ایران - روسیه

در صورتی که شاگردان کولاکوویچ نتوانند در این مسابقات بلیت توکیو را به دست آورند، باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کنند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از 16 تا 22 دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود و در نهایت قهرمان مسابقات به المپیک می‌رسد.

پربیننده ترین خبرها