عضو شورای نظامی سودان: «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی می‌شود

عضو شورای نظامی سودان: «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی می‌شود
جمعه 18 مرداد 1398 - 22:03

عضو شورای نظامی سودان فاش کرد که نخستین رئیس شورای حاکمیتی در دوره انتقالی، «عبدالفتاح البرهان» خواهد بود.

العالم - آفریقا

«صلاح عبدالخالق» عضو شورای نظامی انتقالی سودان گفت که عبدالفتاح البرهان نخستین رئیس شورای حاکمیتی در دوره انتقالی و «حمدان دقلو» معروف به حمیدتی نیز معاون وی خواهد بود.

عبدالخالق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که سه عضو نظامی دیگر شورای حاکمیتی را عبدالفتاح البرهان تعیین خواهد کرد.

وی گفت که قطعا ریاست نخستین دوره شورای حاکمیتی به مدت ۲۱ ماه را عبدالفتاح البرهان بر عهده خواهد داشت و محمد حمدان دقلو نیز معاون وی خواهد بود.

این عضو شورای نظامی سودان همچنین امضای متمم قانون اساسی توسط شورای نظامی و ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) را توافقی برای همه سودانی‌ها دانست و گفت که این توافقنامه از مهم‌ترین دستآوردهای استراتژیک است که می‌توان گفت کشور از جنگ داخلی نجات داد.

عبدالخالق تأکید کرد که شورای نظامی تمامی بندهای مربوط به توافقات اخیر از جمله آماده‌سازی کشور برای برگزاری انتخابات آتی را اجرا خواهد کرد.

دقلو و «احمد ربیع» از رهبران ائتلاف قوی الحریة و التغییر یکشنبه گذشته سند متمم قانون اساسی جدید را امضا کردند.

سند مذکور بر تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از ۱۱ نفر اعم از پنج نظامی و پنج غیرنظامی به اضافه یک فردی که بر اساس توافق بین شورای نظامی و معارضان تعیین می‌شود، تأکید دارد.

طبق این گزارش، در این سند اختیارات شورای حاکمیتی اعم از تشریفاتی، امور امنیتی و پرونده‌های صلح با گروه‌های مسلح در مناطق مختلف سودان، تعیین شده است.

در این سند بر تشکیل هیأت وزرا که ائتلاف معارضان نخست‌وزیر آن را تعیین می‌کند، تأکید شده است، تعداد وزرای کابینه ۲۰ وزیر خواهد بود که اختیارات اجرایی به اضافه اختیارات مشترک با شورای حاکمیتی از جمله اختیار قانونگذاری خواهد داشت

فارس

پربیننده ترین خبرها