در پیام تبریک عید قربان به ملت عراق؛

سفیر ایران: تحریم آمریکا مصداق تروریسم اقتصادی علیه 80 میلیون ایرانی است

سفیر ایران: تحریم آمریکا مصداق تروریسم اقتصادی علیه 80 میلیون ایرانی است
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:52

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پیام تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت عراق، تاکید کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه 80 میلیون ایرانی، مصداق تروریسم اقتصادی است.

العالم - ایران / سیاسی

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پیام تبریکی خطاب به مسئولان و ملت عراق به مناسبت عید سعید قربان تاکید کرد: ملت ایران عید قربان سالجاری را در حالی جشن می گیرند که دولت مستکبر حاکم بر آمریکا با زیرپاگذاشتن تمام قوانین حقوقی، بین المللی و انسانی، و با وضع تحریم های ظالمانه و یکجانبه خود علیه بیش از 80 میلیون ایرانی، جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه مردم ایران آغاز کرده است.

سفیر ایران تاکید کرد که از این جنگ اقتصادی، بدرستی به عنوان تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران یاد شده است.

مسجدی گفت که با این حال و به فضل الهی و با اتکاء دولت و مردم ایران به خداوند بزرگ، آمریکای جنایتکار و متحدان آن، این بار نیز همچون گذشته ناکام و سرافکنده خواهند شد.

سفیر ایران در عراق در این پیام همچنین ابراز امیدواری کرده است که خداوند منان به فضل خود، وحدت و انسجام را میان امت اسلام برقرار و از این رهگذر، توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و آشوب در منطقه را نقش بر آب کند.

مسجدی در این پیام عید قربان این عید بزرگ اسلامی را به مردم، مسئولان کشور دوست و برادر و همسایه، عراق و ایرانیان مقیم این کشور تبریک گفته و از خداوند، تعمیق و گسترش دوستی میان دو ملت را مسالت کرده است.

در این پیام همچنین، سربلندی و اقتدار، امنیت و آسایش، پیشرفت و توسعه روزافزون کشور و مردم عراق از خداوند منان مسالت شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها