عربستان مواضع نیروهای شورای انتقالی جنوب در عدن را هدف قرار داد

عربستان مواضع نیروهای شورای انتقالی جنوب در عدن را هدف قرار داد
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:45

منابع خبری روز یکشنبه اعلام کردند که ائتلاف سعودی یکی از مواضع نیروهای شورای انتقالی جنوب در عدن را هدف قرار داده است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش شبکه خبری الاخباریه عربستان، ائتلاف سعودی اعلام کرد، منطقه ای را که تهدید مستقیم برای یکی از مواضع دولت عبد ربه منصور هادی در عدن محسوب می شد، بمباران کرده است.

این حمله پس از آن صورت گرفت که ائتلاف سعودی به شورای انتقالی تا بامداد یکشنبه مهلت داد تا با پایبندی به آتش بس از تمامی نقاطی که طی چهار روز گذشته در عدن به کنترل خود در آوردند عقب نشینی کند، در غیر اینصورت با برخورد نظامی مواجه خواهد شد.

در مقابل شورای انتقالی جنوب نیز اعلام کرد که تنها حاضر به اجرای آتش بس است و به دیگر خواسته های ائتلاف سعودی عمل نمی کند.

در همین حال ائتلاف سعودی اعلام کرده که کنترل مواضعی که شورای انتقالی جنوب در عدن از آن ها عقب نشینی می کند برعهده خواهد گرفت.

نیروهای موسوم به کمربند امنیتی که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب و تحت حمایت مستقیم امارات متحده عربی قرار دارند، موفق شدند طی چهار روز گذشته ابتدا مناطق نظامی، پادگان ها و مراکز حیاتی شهر عدن و پس از آن با محاصره قصر ریاست جمهوری عدن این قصر را که در واقع مرکز حکومت منصور هادی به شمار می آید تسخیر کنند.

درگیری ها میان نیروهای کمربند امنیتی وابسته به ابوظبی و نیروهای دولت هادی و مورد حمایت سعودی از روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان با بر جای گذاشتن تلفاتی از نیروهای دو طرف ادامه دارد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امرش خواسته بود، به کاخ ریاست جمهوری معاشیق عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی است، حمله کنند و کنترل آن را به دست گیرند.

«شورای انتقالی جنوب یمن» در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن تشکیل شد.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها