طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت دیوار در مرز غزه

طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت دیوار در مرز غزه
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 10:32

رژیم صهیونیستی در ادامه تنگ تر کردن محاصره نوار غزه، قصد ساخت یک "دیوار امنیتی" در مرز غزه و سرزمین اشغالی فلسطین را دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گزارش داد که اسراییل قصد ساخت یک مانع دیگر را در باریکه غزه دارد تا با این اقدام از ورود فلسطینی ها (به سرزمین اجدادیشان) جلوگیری کند.

براساس این گزارش، این دیوار به ارتقاع ۶ متر و طول ۹ کیلومتر در مرز شمالی غزه کشیده خواهد شد. وزارت جنگ و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی برای ساخت این دیوار تصمیم خواهند گرفت.

نظامیان رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته تا به امروز چندین فلسطینی را در مرز غزه و سرزمین اشغالی فلسطین به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش ایرنا، غزه در ماه های اخیر به دنبال تنش آفرینی‌ و جنگ افروزی‌های رژیم صهیونیستی شاهد ناآرامی بوده است.

رژیم صهونیستی سال‌هاست که غزه را محاصره کرده و رفت و آمد و ورود و خروج کالا به این منطقه را با محدودیت و ممنوعیت رو به رو کرده است.

در ۱۲ سال گذشته، محاصره رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تأثیرات منفی زیادی بر وضعیت زندگی نزدیک به دو میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمله یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره گذاشته است. این محاصره تقریباً موجب بسته شدن تمامی گلوگاه‌های نوار غزه شده و شرایط بسیار دشواری را برای مردم این منطقه رقم زده است.

پربیننده ترین خبرها