کشکول العالم/

حرف راست را بايد از دهان خلفان شنید!

حرف راست را بايد از دهان خلفان شنید!
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 15:11

به درستی نمی دانیم چگونه مقامات امارات به شخصی مانند ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی، اجازه می دهند درباره مسائل بسیار مهم منطقه سخن بگوید در حالی که همه از شدت سادگی وی آگاه هستند.

العالم - کشکول

از خوش شانسی ناظران مسائل امارات، این است که آنهابه سادگی می توانند سیاست های امارات رابا دقیق ترین جزئیات از طریق اظهارات و توییت های خلفان دنبال کنند.

اگر ناظران، وقت کافی برای خواندن توییت های خلفان یا گوش دادن به اظهارات اخیر وی را داشتند، حوادث کنونی یمن به ویژه عدن را با جزئیاتش می توانستند پیش بینی کنند.

خلفان با انتشار سلسله توییت هایی ، به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن حمله کرده و گفته: "تمایل ندارد سرنوشت جنوب و شمال هرگز به هادی ختم شود.. مردم جنوب در جنوب و مردم شمال در شمال آزاد هستند.

وی افزود:قانونی بودن مقامات یمن اکتسابی است و زمان در واقع به این مشروعیت پایان داده امروز باید به واقعیت ها تکیه کرد.

خلفان افزود: هادی می خواهد وقت خود و وقت دیگران را بگیرد. که از نظر هیچ انسان عاقلی امکان ندارد.

خلفان تاکید کرد : برقراری صلح پایین کشیدن فیتیله اختلافات و نه وحدت است و شمال از جنوب جدا بود، انسان باید به عقل و نه به دیگران تکیه کند، عقل و منطق می گوید پایان درگیری شمال و جنوب و نگاه داشتن همسایگان و احترام هر طرف به دیگری چاره است.

خلفان آشکارا پیش از آن نیز پایان مشروعیت هادی را خوستارشده بود و آن را درمان واقعی استقلال جنوب دانسته بود.

خلفان با توجه به حوادث عدن نیز خواهان ریشه کن کردن دولت هادی شده بود و دلیل مشارکت کشورش در حمله به یمن را نه دولت هادی بلکه عربستان اعلام کرده بود .

خلفان با تاکید بر این که یمنی ها مستحق فداکاری نیستند، از دولت مستعفی خواست تا زمانی که به خیانت ادامه می دهد، روابط خود را با امارات و نیروهای جنوب قطع کند.

آیا پس از انتشار این توییت ها همزمان با حوادث یمن، ناظری تردید دارد در اینکه ائتلاف سعودی و اماراتی هیچگاه به قانونی بودن دولت یمن نیاندیشیده و هدف از این جنگ تجزیه و تضعیف یمن بوده است.

بنابراین کشورهایی مانند عربستان و امارات به یمن هراسی مبتلا هستند زیرا دو خانواده حاکم در عربستان و امارات از قدرت، وحدت وبرقراری دموکراسی در یمن بیمناک هستند و همه این حوادث در یمن اجرای مو به موی توییت های خلفان است، بدون شک سخن راست را باید از دهان خلفان شنید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها