جنوب غرب عربستان هدف موشکی ارتش یمن قرار گرفت

جنوب غرب عربستان هدف موشکی ارتش یمن قرار گرفت
جمعه 25 مرداد 1398 - 07:37

ارتش و کمیته های مردمی یمن پنجشنبه شب اعلام کردند که تجمع مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه عسیر واقع در جنوب غرب این کشور، هدف هفت فروند موشک قرار گرفته است.

العالم _ یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن، یک منبع نظامی ارتش این کشور که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت که تجمع نیروهای دشمن در نزدیکی گذرگاه "علب" و با موشک بومی "زلزال 1" هدف قرار گرفته است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن دوشنبه شب نیز از هدف قرار گرفتن مرکز تجمع نیروهای متجاوز سعودی در منطقه عسیر توسط چهار موشک بالستیک "زلزال ۱" خبر داده بودند.

عسیر، نام منطقه ای در جنوب غرب عربستان به مرکزیت شهر "أبها" است که در هفته های گذشته در پاسخ به تجاوزات نیروهای سعودی به یمن، هدف حمله پهپادی و موشکی یمنی ها قرار گرفته است.

یگان پهپادی یمن، ۵ اگوست (۱۴ مرداد) نیز در عملیاتی گسترده، فرودگاه بین‌المللی أبها، پایگاه هوایی ملک "خالد" و فرودگاه "نجران" را با موشک "قاصف ۲ کا" هدف قرار داد.

یگان پهپادی یمن همچنین در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

پربیننده ترین خبرها