تظاهرات مردم الجزایر علیه عناصر «بوتفلیقه» 

تظاهرات مردم الجزایر علیه عناصر «بوتفلیقه» 
شنبه 26 مرداد 1398 - 12:10

مردم الجزائر در بیست‌وششمین جمعه متوالی در پایتخت این کشور و چند شهر آن تظاهرات کردند و خواستار برکناری عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» از قدرت شدند.

العالم - الجزایر

هزاران نفر از مردم الجزائر پس از اقامه نماز جمعه در میدان «یکِ می» تجمع کردند و به سمت میدان البرید المرکزی و موریس اودان راهپیمایی کردند.

چند شهر دیگر الجزائر از جمله وهران، بجایه، مستغانم، باتنه، قسنطینه و تیزی وزو نیز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده بود.

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی در مخالفت با هر گونه گفت‌وگو یا برگزاری انتخابات در سایه استمرار حضور عناصر دوره بوتفلیقه در رأس قدرت سر دادند.

طبق گزارش الجزیره، تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعار «دولت مدنی نه دولت نظامی»، «نه گفت‌وگو نه انتخابات با گروهک‌ها»، خواستار گفت‌وگوی واقعی و جدی شدند.

معترضان همچنین برکناری «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت و «نور‌الدین بدوی» نخست‌وزیر و دیگر اعضای دولت مجری امور را خواستار شدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین اعلام کردند که با فرا رسیدن ماه سپتامبر تظاهرات گسترده‌تری برگزار خواهند کرد.

نیروهای امنیتی و پلیس الجزائر نیز به صورت گسترده در میادین مهم و خیابان‌های شهر مستقر شده بودند.

الجزائر از ۲۲ فوریه گذشته (۱۳ بهمن) شاهد برگزاری تظاهرات مردمی است که به برکناری بوتفلیقه از قدرت در اوایل ماه آوریل منجر شد و علاوه بر آن چند شخصیت مهم این کشور اعم از «احمد اویحیی» و «عبدالمالک سلال» دو نخست‌وزیر سابق این کشور به اتهام فساد بازداشت شدند.

از چند روز پیش تیم گفت‌وگو و میانجی‌گری که ریاست‌جمهوری الجزائر تعیین کرده است، گفت‌وگو با جنبش مردمی به منظور خروج از بحران کنونی و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را آغاز کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها