کره شمالی درباره 'عواقب فاجعه بار' رزمایش آمریکا و کره جنوبی هشدار داد

کره شمالی درباره 'عواقب فاجعه بار' رزمایش آمریکا و کره جنوبی هشدار داد
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 12:38

کره شمالی مجددا به آمریکا و کره جنوبی در زمینه ادامه رزمایش مشترک آنها در شبه جزیره کره هشدار داد و تأکید کرد که واشنگتن باید این هشدارها را جدی بگیرد.

العالم - آسیا

خبرگزاری رسمی کره شمالی که مواضع حکومت این کشور را منتشر می‌کند، نسبت به «عواقب فاجعه بار» ادامه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری «شینهوا»، علیرغم هشدارهای کره شمالی درباره برگزاری رزمایش نظامی در منطقه و همچنین ارسال نامه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از سوی «کیم جونگ اون»، سئول و واشنگتن از برگزاری این رزمایش منصرف نشدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این زمینه نوشت: «برگزاری این رزمایش نقض و به چالش کشیدن بیانیه مشترک تاریحی میان واشنگتن و پیونگ یانگ است که در آن بر فصل جدیدی در روابط میان دو کشور و ایجاد یک مکانیسم صلح پایدار و با دوام در شبه جزیره کره تاکید شده بود.»

این گزارش افزود: «برگزاری رزمایش‌های مشترک برای اعتماد سازی متاسب نیستند و می‌تواند متضمن اقدامات تلافی جویانه از سوی کره شمالی باشد و همچنین باعث افزاش دوباره تنش‌ها در شبه جزیره کره شود.»

خبرگزاری کره شمالی تاکید کرد که آمریکا در نشست سنگاپور تعهد داده بود که برگزاری این رزمایش‌ها متوقف شود، اما واشنگتن با همراه سئول در حال احیای فعالیت‌های نظامی خود هستند و آشکارا در حال افزایش فشار به کره شمالی هستند.

این گزارش در ادامه با بیان اینکه کره شمالی حق تقویت قوای نظامی خود برای برطرف شدن این تهدیدهای مستقیم را محفوظ می‌داند به آمریکا هشدار داد که هشدارهای مکرر پیونگ یانگ کاملا جدی هستند.

ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی از روز ۵ آگوست در حال برگزاری یک رزمایش سالانه هستند که تا روز ۲۰ آگوست به طول خواهد انجامید.

آمریکا ۲۸ هزار نیروی نظامی در خاک کره جنوبی مستقر کرده است.

از زمان اعلام تصمیم آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش در منطقه، کره شمالی چندین موشک کوتاه برد و میان برد آزمایش کرده است. آخرین آزمایش بامداد جمعه با نظارت مستقیم کیم جونگ اون انجام شد.

تنش در شبه جزیره در حالی در حال افزایش است که ترامپ و کیم اواخر ژوئن گذشته برای سومین بار در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

در حالی انتظار می‌رفت مذاکرات دو طرف برای خلع سلاح اتمی به زودی آغاز شود اما به نظر می‌رسد برگزاری رزمایش نظامی آمریکا در منطقه باعث به تعویق افتادن این مذاکرات شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها