لیگ برتر فوتبال؛

شکست استقلال در واپسین لحظات بازی

شکست استقلال در واپسین لحظات بازی
جمعه 1 شهريور 1398 - 21:45

دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و استقلال در حالی در دقایق پایانی با برتری تیم میزبان به پایان رسید که شاگردان استراماچونی نبض بازی را در اختیار داشتند و بافشار بر حریف و خلق موقعیت های متعدد در صدد دستیابی به گل پیروزی بخش بودند.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی و استقلال در چارچوب هفته نخست نوزدهمین دوره لیگ برتر، از ساعت 18 امروز (جمعه) در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان رسول خطیبی به پایان رسید. اتابک زارعی در دقیقه 5+90 از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه استقلال را باز کرد.

شاگردان استراماچونی اگر در نیمه دوم با تسلط بر بازی موقعیت های متعددی روی دروازه حریف خلق کردند، اما اسیر ضد حمله تیم حریف شدند.

ترکیب ماشین‌سازی:

حامد لک، شاهین توکلی، ادواردو دوسانتوس، فرید عابدینی(60 - محمد سهراب‌نژاد)، بابک مرادی، احمدرضا زنده‌روح، شاهین ثاقبی، فرید بهزادی کریمی(89 - میلاد نوری)، سامان نریمان جهان، سیدمحمد خرم‌الحسینی و علی آل‌کثیر.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(67 - شیخ دیاباته)، مرتضی تبریزی(79 - مهدی قائدی)، فرشید باقری، وریا غفوری، داریوش شجاعیان، محسن کریمی(56- علی دشتی)، شاهین طاهرخانی و محمد دانشگر.

داور: پیام حیدری

تیم ماشین‌سازی که با سرمربیگری «رسول خطیبی» به تیم متحول شده‌ای تبدیل شده بود در همان دقایق ابتدایی این دیدار با استفاده از اشتباهات مدافعان استقلال می‌توانست در موقعیتی تک به تک به گل برسد، اما واکنش به موقع «سیدحسین حسینی» و دفع توپ او، مانع از باز شدن دروازه آبی‌پوشان شد.

شاگردان «استراماچونی» سرمربی استقلال در ادامه با استفاده از یک ضد حمله می توانستند به گل برسند که «فرشید اسماعیلی» در دقیقه هشت در ‌موقعیت تک به تک توپ را به بالای چارچوب دروازه حریف به بیرون فرستاد.

آبی پوشان که در نیمه نخست نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکرده بودند، در نیمه دوم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند. استراماچونی نیز برای افزایش این آهنگ «شیخ دیاباته» مهاجم اهل کشور مالی را وارد زمین کرد و «علی دشتی» و «مهدی قائدی» را نیز به عنوان هافبک های هجومی در کنار او به میدان فرستاد.

این روند سبب شد تا بهترین فرصت استقلال در دقیقه ۷۲ به دیاباته برسد، اما او با بی‌دقتی از منطقه ۶ قدم تیم ماشین سازی ضربه سر خود را به بیرون زد.

در دقیقه ۸۰ همکاری خود دیاباته و «مهدی قائدی» ‌ در محوطه ۱۸ قدم حریف، «علی دشتی» را صاحب موقعیت کرد، ولی او نیز از این فرصت ایده آل بهره نبرد و توپ را از بالای دروازه «حامد لک» به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۹۰ به علاوه ۳ «سامان نریمان جهان» مهاجم ماشین سازی با استفاده از موقعیت ضدحمله در آستانه ورود به محوطه ۱۸ قدم استقلال و تک به تک شدن با «حسین حسینی» بود که «محمد دانشگر» با خطا او را سرنگون کرد و اخراج شد.

در ادامه و در دقیقه ۹۵ ضربه زیبا و بی نقص اتابک زارعی از روی ضربه ایستگاهی به تور دروازه استقلال نشست و تلاش های آبی پوشان نیز برای جبران ثمری نداشت تا نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال برای استقلال با شکست آغاز شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها