سانحه هوایی در اسپانیا/ 7 نفر در برخورد هواپیما و بالگرد کشته شدند

سانحه هوایی در اسپانیا/ 7 نفر در برخورد هواپیما و بالگرد کشته شدند
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 12:00

سانحه برخورد یک فروند بالگرد با یک فروند هواپیمای سبک بر فراز جزایر «مایورکا» اسپانیا، جان هفت نفر از جمله دو کودک را گرفت.

العالم ـ اروپا

روزنامه گاردین روز دوشنبه به نقل از مقامات دولتی جزایر بالئاری که مایورکا نیز بخشی از آن است، نوشت: این حادثه روز گذشته (یکشنبه) ساعت ۱۳:۳۵ به وقت محلی رخ داد و دلیل احتمالی آن نزدیک شدن بیش از حد بالگرد و هواپیما در آسمان روستای «اینکا» واقع در جزیره مایورکا اعلام شده است.

به گفته سخنگوی پلیس منطقه، تمام هفت سرنشین - دو نفر در هواپیمای کوچک و پنج نفر در بالگرد - جان خود را از دست دادند. یک زوج به همراه دو فرزند خود و خلبان داخل بالگرد بودند و تحقیق در مورد هویت جان باختگان همچنان ادامه دارد.

خبری مبنی بر زخمی شدن افراد در این منطقه منتشر نشده است.

مایورکا و سایر جزایر بالئاری برای گردشگران خارجی بویژه در فصل تابستان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

«فرانسینا ارمنگول» رئیس جمهوری جزایره بالئاری در توئیتی ناراحتی و شوک عمیق خود را از این حادثه ابراز کرد و نوشت: «یاد قربانیان همیشه همراه ما خواهد بود.»

«پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا نیز ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه در توئیتر خود نوشت: «همدردی و عشق ما همواره خانواده قربانیان این حادثه غم انگیز خواهد بود. »

«جزایر بالئاری» مجمع ‌الجزایری در غرب دریای مدیترانه و نزدیک به ساحل شرقی شبه‌ جزیره «ایبری» است و یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا و از ۵۰ استان آن به ‌شمار می‌آید.

این منطقه شامل جزیره‌های مایورکا و مینورکا، ایبیزا، فورمنترا و چند جزیره کوچک دیگر است که همه از مناطق گردشگری مشهور اروپا هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها