کشته شدن 8 نظامی دولت وفاق لیبی در حمله هوایی به شهر غریان

کشته شدن 8 نظامی دولت وفاق لیبی در حمله هوایی به شهر غریان
سه شنبه 5 شهريور 1398 - 01:17

دولت وفاق لیبی شامگاه دوشنبه اعلام کرد که هشت تن از نیروهایش در حمله هوایی عناصر موسوم به «ارتش ملی» تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به شهر غریان در جنوب طرابلس پایتخت این کشور، کشته و 10 تن نیز زخمی شدند.

العالم-لیبی

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «مصطفی المجعی» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی گفت: ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر چند منطقه نظامی را در اطراف غریان به کنترل خود درآورده است.

فرماندهی عملیات «آتشفشان خشم» وابسته به دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش، شبه نظامیان وابسته به جنایتکار جنگی حفتر را که در یک تلاش مذبوحانه و با برخورداری از پوشش هوایی پهپادهای اماراتی قصد پیشروی به سمت غریان را داشتند، درهم شکستند.

شورای شهر غربان نیز اعلام کرده که این شهر از بامداد روز یکشنبه در معرض حملات هواپیماهای بدون سرنشین قرار دارد.

غریان کمتر از 100 کیلومتر با طرابلس پایتخت فاصله دارد و از مهم ترین شهر های راهبردی غرب لیبی است و نقطه اتصال میان غرب و جنوب کشور به شمار می رود.

اوضاع در لیبی (۱۵ فروردین ماه) همزمان با دستور ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات و عربستان و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و ارتش «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» (مورد پذیرش جامعه جهانی) کنترل غرب لیبی را برعهده دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها