تخریب بنای «هولوکاست» در مغرب

تخریب بنای «هولوکاست» در مغرب
سه شنبه 5 شهريور 1398 - 20:29

مسئولان مغرب پس از اعتراضات مردمی به احداث بنای یادبود «هولوکاست» در این کشور اقدام به تخریب بخش‌های احداث شده این بنا کردند.

العالم - مغرب

مسئولان مغرب دیشب بخش‌هایی از بنای یادبود «هولوکاست» که یک سازمان آلمانی در حال احداث آن در نزدیکی شهر مراکش بود، تخریب کردند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان آلمانی «پیکسل هِلبر» که در حال احداث این بنا بود با انتشار فیلمی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که «مسئولان مغرب بنای یادبود هولوکاست را تخریب کردند».

برخی رسانه‌های مغرب به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گزارش دادند که سازمان مذکور تصمیم دارد بنای یادبود هولوکاست و یک نمایشگاه را در فاصله ۲۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر مراکش احداث کند که نخستین بنا از این دست در شمال آفریقا خواهد بود.

وزارت کشور مغرب روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «اخبار مربوط به احداث بنای یادبود هولوکاست صحت ندارد».

پیشتر دو فعال مغربی از دولت این کشور خواستند تا درباره موافقت با تصمیم سازمان آلمانی برای احداث این بنا و مرکز آموزشی هولوکاست در نزدیکی شهر مراکش توضیح دهد.

«هولوکاست» اصطلاحی است که صهیونیست‌ها از آن درباره ادعای کشتار شماری از یهودیان و به دستور «آدولف هیتلر» در دوران جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۱۹۴۵) به کار می‌برند و مدعی هستند که این تعداد از یهودیان (شش میلیون) با هدف نسل‌کشی در کوره‌های آتش، سوزانده شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها