یک شهر دیگر در جنوب یمن به کنترل شبه‌نظامیان امارات در آمد

یک شهر دیگر در جنوب یمن به کنترل شبه‌نظامیان امارات در آمد
پنج‌شنبه 7 شهريور 1398 - 12:37

منابع یمنی خبر دادند، شبه‌نظامیان وابسته به امارات موفق شدند در ادامه درگیری در استان أبین، یک شهر دیگر این استان را از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن پس بگیرند.

العالم - یمن

بعد از آنکه خبرگزاری فرانسه، امروز پنجشنبه از کنترل دوباره شبه‌نظامیان وابسته به امارات بر شهر «عدن» خبر داد، وبگاه خبری «عین الیمن» نیز از تسلط این نیروها بر دومین شهر بزرگ استان جنوبی «أبین» خبر داد.

جنوب یمن جایی که در هفته‌های گذشته محل درگیری نیابتی عربستان و امارات شده است، شاهد دست به دست شدن کنترل برخی شهرهای جنوبی میان شبه‌نظامیان امارات و عربستان سعودی است.

عین الیمن گزارش کرد: نیروهای الحزام الامنی (کمربند امنیتی) -وابسته به امارات- شهر جعار، دومین شهر بزرگ استان أبین در جنوب یمن را دوباره تحت کنترل خود درآوردند.

یک منبع محلی به این وبسایت خبری گفت که درگیری‌های بعد از آن شدت گرفت که تجهیزات کمکی برای نیروهای الحزام الامنی به این شهر رسید و آنها موفق شدند کنترل شهر را به طور کامل در دست بگیرند.

طی هفته گذشته، نیروهای وابسته به دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» کنترل برخی مناطق در استان عدن و أبین و شبوه را از شبه‌نظامیان وابسته به امارات، پس گرفته بودند اما اکنون خبرها حاکی است که نیروهای جدایی‌طلب وابسته به امارات در حال بازیابی خود در این شهرها هستند.

شب گذشته «عبدالرحمن شیخ» فرمانده آنچه نیروهای «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) خوانده می‌شود، در بیانیه‌ای از اعلام «وضعیت فوق‌العاده» در شهر عدن به مدت 72 ساعت خبر داده و حکومت نظامی (منع آمد و شد) اعلام کرده بود.

همچنین «هانی بن بریک» نایب رئیس «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات، چند ساعت پیش در توییتی از اعزام نیرو به سوی عدن خبر داده بود. او صبح امروز پنجشنبه در توییتی، جنگ در جنوب را «جنگ سرنوشت» نامید و نوشت: نیروهای جنوبی ما از جبهه‌های شمالی در حال عزیمت به جنوب برای مقابله با نیروهای تروریستی اخوانی هستند.

شبه‌نظامیان گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» پس از چهار روز درگیری با نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» در عدن، شنبه دهم اوت 2019 (19 مرداد 1398) این استان را به کنترل خود درآورده و کاخ ریاست جمهوری المعاشیق را تصرف کردند. ساعاتی بعد، ائتلاف سعودی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام آتش‌بس از ساعت یک بامداد شنبه، از شورای انتقالی خواست که از مواضع تازه تصرف کرده، عقب‌نشینی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها