ارتش سوریه ابتکار عمل را در دست گرفت؛ معره النعمان هدف بعدی!

ارتش سوریه ابتکار عمل را در دست گرفت؛ معره النعمان هدف بعدی!
پنج‌شنبه 7 شهريور 1398 - 19:53

هنوز چند روزی از بازپس گیری شهر استراتژیک خان شیخون در شمال استان حماه توسط ارتش سوریه نمی گذرد تا اینکه ارتش سوریه قدرت آتش خود را روی مراکز حضور تروریست ها در روستاهای شهر معره النعمان در حومه جنوبی ادلب متمرکز کرد، شهری که انتظار می رود ایستگاه دوم عملیات های ارتش سوریه و متحدانش در تکه تکه کردن ترویست ها در استان ادلب به شمار می آید.

العالم - سوریه

منابع نظامی میدانی سوریه تاکید کردند که ارتش عصر دیروز چهارشنبه بر روستاهای الخوین و ارض الزرزور و تل اغیر و مزارع التمانعه در جنوب شرق استان ادلب مسلط شده است. این ضربه سهمگین به گروهک تروریستی جبهه النصره بار دیگر تاکید می کند که ارتش سوریه در رسیدن به هدف خود یعنی پایان وجود تروریست ها در سرزمین سوریه به دور از پشت پرده سیاسی بازیگران بین المللی بحران مصمم است.

اما در خصوص پیشروی سریع ارتش و درنگ نکردن برای آغاز عملیات دوم بعد از خان شیخون باید گفت که بعد از ضد حمله ترویست های النصره و گروههای مسلح متحدش به خان شیخون، حرکت ارتش سوریه کاملا طبیعی بود در ثانی در عرف نظامی اصل غافلگیری حکم می کند که باید دشمن مهاجم را با ضربه ای برق آسا غافلگیر کرد، خصوصا آن که شما از پوشش هوایی خوبی بهره مند باشید.

این پیشروی سریع ارتش سوریه تروریست ها را غافلگیر و وحشت زده کرد و شاید برای آنها بهتر باشد که خود را برای عقب نشینی از معره النعمان و سنگر گرفتن در سراقب آماده کنند که قطعا هدف بعدی ارتش سوریه خواهد بود و با توجه به وجود مقرهای اساسی تروریست ها در این استان نیازمند یک نقشه نظامی حساب شده است.

مهم ترین قضیه این است که سراقب سپر تروریست ها در ادلب است و نقطه وصل بین حاشیه ادلب می باشد و تسلط ارتش بر این منطقه یعنی اینکه روستاهای بنش و سرمین و الفوعه و کفریا مانند مهره های دومینو پشت سر هم سقوط خواهند کرد.

علاوه بر این محور خان شیخون – معره النعمان – سراقب راه های ارتباطی تروریست ها را قطع می کندو ارتش سوریه را بر مثلث شاهراه بین المللی حلب – اللاذقیه – دمشق همانطور تسلط بر سراقب بعد از تسلط بر خان شیخون و معره النعمان باعث محاصره تروریست ها در شهر ادلب و حومه شمالی آن خواهد شد.

ترکیه خشمگین است و می خواهد به هر طریق ممکن منطقه امن را در شمال سوریه برپا کند تا همه برگ های برنده اش را از دست ندهد اما سوریه و رهبری آن ابتکار عمل را در دست گرفته و می داند که میدان نبرد همه چیز را تغییر می هد و نوشته های روی کاغذ پاک خواهد شد اما واقعیت های میدانی است که باقی می ماند.

علا حلبی - العالم

پربیننده ترین خبرها