انگلیس طرح‌ جایگزین برای شروط اتحادیه اروپا درخصوص برگزیت تهیه کرد

انگلیس طرح‌ جایگزین برای شروط اتحادیه اروپا درخصوص برگزیت تهیه کرد
جمعه 8 شهريور 1398 - 13:19

وزیر حمل‌ونقل انگلیس اعلام کرد درخصوص بخش‌های مورد اختلاف از توافق برگزیت میان لندن و اتحادیه اروپا، طرح‌هایی جایگزین تهیه کرده است.

العالم- اروپا

دولت انگلیس اعلام کرد طرح‌های جایگزینی برای شروط مربوط به مرزهای ایرلند شمالی و جنوبی که در توافق میان لندن و بروکسل قید شده بود، تهیه کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «گرنت شاپس» وزیر حمل‌ونقل دولت انگلیس روز جمعه در رد سخنان «سایمون کانوینی» وزارت امور خارجه جمهوری ایرلند جنوبی مبنی بر این که انگلیس طرح جایگزینی برای «ترتیبات پشتیبان» ندارد، گفت: «چنین چیزی صحت ندارد».

شاپس گفت: «ما در حال پیش بردن طرح‌های جایگزین هستیم. پس این یک سرپوش است که آن‌ها مدام می‌گویند: شما ایده‌ای را ارائه نمی‌کنید... ما در حال ارائه ایده‌ها هستیم».

بخش ترتیبات پشتیبان که در توافق بین «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس و بروکسل برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

پارلمان سه بار به توافق می با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت او در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد شد. با این حال جانسون بارها اعلام کرده است با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها