مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد: حاکمیت ملی سوریه به هر بهایی حفظ می ‌شود

مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد: حاکمیت ملی سوریه به هر بهایی حفظ می ‌شود
يکشنبه 10 شهريور 1398 - 07:04

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی سوریه با هر هزینه ای تامین و حفظ می شود.

العالم-سوريه

شعبان شنبه شب در گفت و گو با شبکه المیادین افزود: طرف هایی که در شرق فرات با آمریکایی ها همکاری می کنند فقط کردها نیستند و همه طرف های همکاری کننده با آمریکایی ها بیاد به آغوش کشور بازگردند.

وی بیان کرد: دیدگاه و خواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه این است که هر وجب خاک کشور پاکسازی و آزاد خواهد شد.

شعبان در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان درباره اینکه ترکیه به خاک دیگران چشم طمع ندارد گفت: او دروغ می گوید و به خاک سوریه و عراق چشم طمع و با تروریست ها ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: ارتش ترکیه با زور از خاک سوریه اخراج می شود.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: در حاشیه دیدار اردوغان و پوتین هیچ دیدار سوری – ترکی انجام نشده است و ترکیه در موضوع «منطقه کاهش تنش» صادق نیست.

شعبان افزود: آنچه تروریست ها در ادلب می کنند نقشه برخی کشورهاست.

وی با اعلام موقتی بودن آتش بس در ادلب نیز گفت: هر تصمیمی درباره برقراری آتش بس در راستای راهبرد بزرگ یعنی آزادسازی سراسر خاک سوریه است.

شعبان اضافه کرد: برقراری آتش بس در ادلب تصمیم سوریه و روسیه است و ارتباطی با توافق های دیگران ندارد.

وی گفت: هیچ دستاوردی در روند سیاسی بدون توافق سوریه محقق نخواهد شد.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: تلاش برای مستقل بودن، از اسباب تحمیل جنگ به سوریه بود.

شعبان گفت: سفر پومپئو به منطقه، بازگشایی سفارت برخی از کشورهای عربی در سوریه را متوقف کرد ولی بازرگانانی از عمان و امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق حضور دارند.

وی افزود: از هر اقدامی از طرف اردن برای بهبود روابط استقبال می کنیم.

شعبان درباره لبنان نیز گفت: لبنان کشور دوست و برادر است و سوریه و لبنان یک کشور هستند و حوادث لبنان و آنچه برای حزب الله اتفاق می افتد برای سوریه به عنوان پایتخت مقاومت مهم است.

وی اضافه کرد: ارتش سوریه نمی تواند نسبت به آنچه در عراق و لبنان اتفاق می افتد بی تفاوت باشد زیرا سوریه بخشی از محور مقاومت است و پایداری ارتش سوریه، باعث تقویت این محور شد.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: هر جنگ اسرائیل در آینده، فقط با یکی از اعضای محور مقاومت نخواهد بود.

شعبان درباره مقصد نفتکش ایرانی نیز بیان کرد: سوریه تلاش می کند نیازهای ملتش به نفت را تامین کند ولی مسئولان سوری، مقصد این نفتکش را نمی دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها