یک خبر چند خط تحلیل؛

عملیات حزب الله علیه اسرائیل باید حداقل 2 کشته داشته باشد والا...

عملیات حزب الله علیه اسرائیل باید حداقل 2 کشته داشته باشد والا...
يکشنبه 10 شهريور 1398 - 21:03

العالم _ لبنان

خبر:

  • در واکنش به شهادت دو رزمنده حزب الله درحمله هوایی اسرائیل به جنوب سوریه در هفته گذشته سیدحسن نصرالله بر انتقام از اسرائیل بشکلی ویژه تاکید کرد.


تحلیل:

  • متعاقب سخنان سید حسن برخی بر این باور بودند که انتقام حزب الله از جنس عملیاتی کماندویی در سرزمینهای اشغالی خواهد بود برخی دیگر سرنگونی پهپادهای اسرائیلی بر فراز لبنان را محل تحلیل خود قرار می دادند و بلاخره برخی دیگر از انجام عملیاتی وسیع در سرزمین های اشغالی خبر می دادند اما شیوه انتقام گیری حزب الله طبق وعده سید حسن در شرایطی از حاکمیت دلهره بر شهرک نشینان شمالی صورت پذیرفت و ابتدایی ترین دستاورد ان تعمیق این دلهره برای شهرک نشینان است.
  • در حمله انتقامی حزب الله در واقع این یک خودروی نظامی و سرنشینان آن نبود که هدف قرارگرفت بلکه اعتماد صهیونیست ها به نتانیاهو از یک سو مورد هدف جدی قرار گرفت و از دیگر سو ایمان انان به کلام سید حسن و باور آنها به انطباق کلام و عمل سید به شکلی ویژه تقویت شد امری که بی تردید اثرات خود را در هفته های اینده و در انتخابات رژیم صهیونیستی نشان خواهد داد.
  • سید حسن رسما اعلام کرده بود که انتقام علیه صهیونیست ها این بار از داخل لبنان صورت خواهد پذیرفت و همچنین تاکید کرده بود که هر فردی از حزب الله توسط اسرائیل و در هر کجا به شهادت برسد انتقام آن ستانده خواهد شد. بر این اساس و علی رغم تلاش نتانیاهو بر کتمان خسارت به نیروهایش، انتظار این است که حداقل دو نفر از نیروهای صهیونیست در ماجرای امروز به هلاکت رسیده باشند اگر چنین حاصلی تحقق نیافته باشد انگاه باید به انتظار عملیات های جدید حزب الله علیه صهیونیست ها از لبنان بود. نامگذاری عملیات امروز حزب الله در "افیمیم" به نام دو شهید حزب الله در جنوب سوریه حاوی نکات تامل برانگیزی است.

پربیننده ترین خبرها