یک خبر چند خط تحلیل؛

آیا لبخندهای نتانیاهو بعد از انتقام یکشنبه حزب الله طبیعی بود؟

آیا لبخندهای نتانیاهو بعد از انتقام یکشنبه حزب الله طبیعی بود؟
يکشنبه 10 شهريور 1398 - 22:42

العالم _ فلسطین اشغالی

خبر:

  • نتانیاهو چند ساعت پس از هجوم یکشنبه بعد ازظهر حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی در شمال سرزمین های اشغالی در کنفرانسی مطبوعاتی حاضر شد و در حالی که لبخند بر لب داشت و خود را آرام نشان می داد گفت حمله حزب الله تلفاتی نداشته است.


تحلیل:

  • در تحلیل این رفتار نتانیاهو به نظر می رسد خوشحالی او کاملا طبیعی است چرا که از سویی از وعده حزب الله مبنی بر انتقام، انتظار بسیار بیشتری داشت و از دیگر سو و به زعم خود با انجام این عملیات پروژه انتقام وعده داده شده از سوی سید حسن نصرالله را در همین جا و در همین سطح خلاصه شده می داند این در حالی است که در کلام سید حسن تاکید بر انتقامی هم سطح با جنایات اسرائیل شده و همین مساله می تواند ماندگاری آرامش امروز نتانیاهو را با سوالات جدی مواجه کند.
  • نتانیاهو برای آنکه خوشحالی خود از آنچه امروز در سرزمین های اشغالی اتفاق افتاد را کاملا طبیعی جلوه دهد کوشید تا نمایش افتتاح دفتر دیپلماتیک هندوراس در «قدس» را با این ماجرا تلفیق کند و با این ادغام نشان دهد همه چیز در اسرائیل آرام است و هیچ تهدیدی متوجه ساکنان اسرائیل نیست. این در حالی است که منابع موثق طی روزهای گذشته و پس از تهدیدهای سید حسن از خالی شدن شهرک های شمالی اسرائیل از سکنه خبر داده بودند و تا این لحظه همچنان آتش سوزی در بیشه زارهای شمال اسرائیل ادامه دارد.
  • اگرچه نتانیاهو به منظور آرام سازی ساکنان هراسیده اسرائیل کوشش کرد خود را بیش از هر کس آرام نشان دهد و با اعلام شلیک بیش از 100 خمپاره به لبنان بر آن شد تا به اسرائیلی ها اطمینان دهد در تامین امنیت آنان کاملا موفق است اما به نظر می رسد کلیه این تلاش ها در قبال میزان آرایی که همین امروز از سبد انتخاباتی وی خارج شد به اندازه ای باشد که آرامش او را در روزها و هفته های آینده با چالشی جدی مواجه کند. در همین حال به نظر می رسد حتما رسانه ای های اسرائیلی این لحظات در حال گزارش دهی لحظه به لحظه به نتانیاهو هستند که هشتک "لبیک" ترند فضای مجازی بسیاری از کشورهای عربی شده است.

پربیننده ترین خبرها